Arbo arts, positieve of negatieve ervaring?

wij twijfelen of we een tegen of medestander in hem hebben...
ik ben benieuwd naar jullie mening...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

door mijn werk bij uwv heb ik met vele verhalen over arboartsen gehoord. Echt wat een hel zijn deze mensen voor de zieke werknemers. Ze lullen alleen maar in voordeel van de wg. Zelf heb ik helaas óók deze ervaring opgedaan. Deze dame heeft nog geen 10 min naar mij geluisterd. Ik ben er ontdaan vandaan gekomen... Dus tja helaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een goede arts is gebonden aan zijn eed,dus hij zou een neutrale positie moeten innemen.Dat geldt dus ook vor een Arbo arts! Hij mag dus noch mede,noch tegenstander zijn! Positieve ervaringen zijn die ervaringen,waarbij een arts bevestigt wat jij denkt.Is hij echter een andere mening toegedaan dan zou je dat als negatieve ervaring kunnen bestempelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik en meerdere collega's hebben zeer slechte ervaringen met ons toegewezen arbo-arts.
Meerdere conflicten gehad.
De meest genante was dat hij een onderzoek wou doen waarvan ik vond dat dit op een te intieme plek was.
Ondanks dat ik zei dat hij contact op kon nemen met mijn huisarts (dat weigerde hij) gaf hij dit aan mijn werkgever door als weigering en geen medewerking. Ik ben op onderzoek uitgegaan en kwam tot de conclusie dat je daarin als werkneemster maar weinig te vertellen hebt.
En dat als je bv aangehouden wordt door een agent die je wilt fouillleren, je als vrouw het recht heb om een vrouwelijke agent te vragen.
Ik heb alsnog geweigerd en ben na 1 week weer aan het werk gegaan. (dat werd opgelegd anders kreeg ik geen doorbetaling van mijn loon.
Het enige wat ik had kunnen doen was een tweede opinie vragen aan het UWV maar dar koste mij dan wel 50,- euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Arbo arts, tja dat is een vraagstuk apart. Veelal zijn het artsen die elders geen (vast) werk hebben kunnen vinden. In de volksmond wordt het ook wel afgekeurde artsen genoemd.

Door de WAO (heet nu WIA) heb ik 2 x per jaar met een Arbo arts te maken. Helaas krijg ik elke keer een andere toegewezen. De keuringen verschillen ook per arts. Ik ervaar de ene arts positiever dan de andere.

De ene arts neemt de tijd om echt in je dossier te kijken wat de voorgeschiedenis is. Terwijl de andere dat juist een onnodige ballast vindt. Of je dat postief of negatief vindt, is waarschijnlijk mede afhankelijk van de uitkomst van de keuring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks dat een arbo-arts onafhankelijk behoort te zijn, wordt hij/zij wel betaald door de werkgever en hij/zij zal er daardoor alles aandoen om iemand aan het werk te krijgen.

Mijn arbo-arts stapte over het feit heen dat ik niets meer kon lezen en bijna niets meer kon zien (ik had staar) en wilde mij zo snel mogelijk weer aan de slag hebben. Op kantoor moesten ze dan voor geschikt werk zorgen.
Ik ben assistent accountant en er is weinig werk wat geschikt is voor iemand die ineens visueel gehandicapt is.
Mijn werkgever wilde dan ook niet dat ik ging werken maar dat ging weer tegen het advies van de arbo-arts in.

Mijn ervaring met arbo-artsen is vooral negatief, gelukkig zie ik maar eens in de 15 jaar een arbo-arts.