Want zou dit kunnen zijn..??

Het zit al een aantal maanden op mijn rechterborst, het jeukt niet, doet geen zeer en heb er geen last van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik denk dat dit een allergische reactie is op het één of het ander.

Toegevoegd na 27 seconden:
Misschien kan je even langs de huisarts gaan voor alle zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien heb je gegeneraliseerde roodheid, zo noem je dat. Dat kan drie verschillende oorzaken hebben:
- Een infectie;
- Allergische reactie
- Zeldzame aandoeningen
Aan de foto te zien en omdat het niet jeukt, geen zeer doet en je er geen last van hebt, weet ik vrijwel zeker dat het geen infectie is (rode hond, vijfde ziekte, zesde ziekte, waterpokken, Pityriasis rosea of roodvonk). Over zeldzame aandoeningen kan ik niet goed oordelen.
Je hebt kans dat het een allergische reactie is.
Ik zal je aanraden om naar de huisarts te gaan. Die kan je hier verder mee helpen door je bijvoorbeeld een zalfje te geven of bloed te prikken.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'gegeneraliseerde roodheid, zo noem je dat'
'weet ik vrijwel zeker dat het geen infectie is' Je bent wel erg stellig in je diagnoses Mel0entje. Het is niet omdat jij iets gelijkaardigs hebt gehad, dat de aandoening van Evdvlist dezelfde is. Daar dienen artsen voor.
Het zou een soort van eczeem kunnen zijn. Eczeem kan vele oorzaken hebben. Soms is de oorzaak zelfs onbekend.

Je hebt er inderdaad weinig last van, maar het hoeft er niet te zitten.

Ga er mee naar de huisarts, er bestaan medicijnen voor om dit te behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt op een schimmel infectie.
Heb ik ook gehad leek er heel veel op.
Ff naar de huisarts. Dan krijg je een zalfje ben je er zo vanaf..