wat is het maximaal aantal kilos dat je kunt afvallen in EEN week zonder dat je spieren verliest?

Toegevoegd na 2 minuten:
of sterker nog, kun je een hele week alleen maar water en opkikkers drinken met een beetje groente en dan afvallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat in je tomevoeging is echt superslecht, alleen maar water en een dikke lading zout, dat zijn toch geen voedingsstoffen..

Het beste antwoord

Op je toegevoegde vraag: je kunt maanden leven op bouillon, water, en af en toe een plakje broodbeleg.
Dan moet je wel op de koop toenemen dat je niet meer kunt lopen, dat je huid grijs wordt, je haar dof, je darmen van slag raken waardoor je continu buikpijn hebt (en vaak een opgezette buik, wat een raar effect geeft als de rest steeds minder dik wordt), dat er gaten in je huid kunnen vallen en dat je _minimaal_ twee keer zolang nodig hebt om weer normaal te leren eten en wat gezonder te worden. Feitelijk overweeg je een tijdelijke anorexia.

Wil je gezond en effectief afvallen? Leer jezelf een gezond en regelmatig eetpatroon aan, gebruik volwaardige voedingsmiddelen, sla geen maaltijden over, trap niet in onzindiëten met vreemde namen, geloof niet in hulpmiddelen als pillen en poeders - je moet het zelf doen.
Denk je dat je nu gezond eet, dan kun je _iets_ minder vet gaan eten en een beetje bezuinigen op de koolhydraten, en zorg dat je voldoende beweegt.
Dat is echt het enige dieet dat werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
ik sport veel 3x per week drink 3grote glazen water en tijdens de sport nog 3 kleine glazen, ik eet 2x per week warme of koude groentes. Dit vind ik een goede manier van afvallen

Andere antwoorden (3)

Tot 1 kg per week is normaal, meer is vaak niet goed. Als je snel veel afvalt kom je ook snel weer aan, als je langzaam afvalt blijf je langer op gewicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
ik val 300gram per week af of 700gram
Voor mij is het maximale wat ik in een week af kan vallen 0.5 kilo per dag, dus tussen de 3 en 4 kilo per week, met een beetje geluk (of pech, hoe je het maar bekijkt) 5 kilo per week). Dit door alleen licht ontbijten, weinig avondeten en heel veel drinken (koffie en water). Het is alleen ZEKER NIET aan te raden! Bovengenoemde antwoorden vertellen hoe je wél gezond af kunt vallen, wat heel veel verstandiger is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig zijn mijn partner (m) en ik (v) een week geleden begonnen met afvallen. Wij nemen alleen groenten en fruit, (groene) thee zonder suiker en water. Hij is in een week 5,7 kg afgevallen, ikzelf precies 4 kg.

Het is wel belangrijk dat je de juiste groenten en fruit neemt, bananen en druiven bijv. moet je niet hebben. Kijk bij de bronvermelding voor een lijst met groenten en fruit die een negatieve caloriewaarde hebben. Het grote voordeel hieraan, is dat je erg gezond leeft, én geen honger hoeft te hebben. Je mag zo veel eten als je wilt, als je je maar aan de lijst houdt.

Let wel op dat je voldoende water drinkt; 1,5-2 liter per dag.
Voor sommige mensen zijn overigens dag 3 en 4 erg moeilijk. Dat komt doordat je lichaam gaat ontslakken en daar kun je even flink beroerd van worden (hoofdpijn, misselijk, spierpijn), maar na dag 4 is dat weer over.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een negatieve caloriewaarde bestaat niet.
En als je nu zo snel afvalt, loop je het risico dat je straks weer heel snel aankomt (want je kunt niet altijd zo blijven eten).
Juist daarom is een normaal eetpatroon beter dan een dieet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nou eerst even op de link kijkt en evt. elders navraag doet voordat je zo'n reactie geeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nu eerst nuchter nadenkt voor je aan een crashdieet begint en dat ook aan anderen aanraadt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen crashdieet, dit is een goede manier om je lichaam te zuiveren en als bijkomend voordeel kun je er ook veel mee afvallen.