Ben ik te oud voor groeiremmers?

Ik ben 14 jaar (in okt 15 jaar) en ben 1.80m lang ze voorspellen dat ik een kleine 2m wordt maar ik wil goed worden in wielrennen en in de bergen moet je licht en klein zijn dus kan ik nog groeiremmers nemen ben ik niet te laat daarvoor en hoeveel centimeter kan er nog af gaan van die voorspeling als ik nu begin en waar kan je ze verkrijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joh maak je niet druk! als jou bouw wielrennen op top niveau niet toe laat dan is dat zo, groeiremmers lijken mij overdreven (je mag toch ook geen mannen hormonen slikken als vrouw!) het is vast niet verboden maar een beetje raar vind ik het wel!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er echt mee zit kun je misschien beter naar de huisarts gaan en het daar mee over hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg voordelen aan grote lengte in het wielrennen hoor, er zijn ook genoeg grote professionele wielrenners denk bijv. aan Greipel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur op basis van dit argument zal geen arts je groeiremmers voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt Hippo, wielrenner willen worden, is niet de goeie reden om te willen stoppen met groeien.
Maar als 2 meter je teveel lijkt, kan je best zo snel mogelijk naar een kinderendocrienoloog gaan om je mogelijkheden te bespreken. Hou rekening met een heftige hormonale periode als je de behandeling mag aanvatten.

Het beste antwoord

Je kan dit overleggen met je huisarts, maar onderschat de bijwerkingen van groeiremmers niet. Het zijn hormonen die je moet gaan gebruiken die veel invloed hebben op je hele lichaam en geest.

Persoonlijk zou ik het je ten zeerste afraden, 12 jaar is wel wat laat maar kan nog wel.

bedenk dat je wel een kei goeie basketballer of volleyballer kan worden met jouw lengte.

Je lichaamsbouw is iets wat in je genen zit, je krijgt dit van je geboorte af gewoon mee, de medische wetenschap kán zo nodig ingrijpen, maar om dit te doen omdat je graag wil wielrennen, weet niet of dat een goede reden is.

Toegevoegd na 26 seconden:
Ik schreef 12 maar bedoel 14 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Denk inderdaad dat er in andere sporten meer mogelijkheden zitten.
Het is wel jou lichaam, maar waarom iets veranderen als je hier niet echt last van heb.