Altijd buikpijn, hoe komt dit?

Ik heb elke dag wel eens last van buikpijn. En het komt niet door m'n menstruatie, want die heb ik nog niet. Weet ienand waardoor dit kan komen? Alvast bedankt x

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoezo dan Mannelijk lichaam? Als jij wel menstruatie gaat krijgen zou het toch Vrouwelijk lichaam moeten zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar lees je Mannelijk lichaam Amadea?
Amadea
12 jaar geleden
Bij de Categorie waar de vraag is ingedeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij bent geen tien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt wel he -.-"
Waarom zegt iedereen dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, verdorie, ik let ook nooit op die categorien..... Bienanou: Als je 10 bent dan hoor je niet op deze site,
dan moet je met problemen naar je moeder,
dan moet je leuk gaat chatten op scholieren.com of een andere kindersite.
Ritsuka
12 jaar geleden
ik moest ook gelijk denken aan eten. Als je er zo lang last van hebt, zou ik eens naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfft.

Het beste antwoord

Buikpijn kan vele oorzaken hebben. Het kan dan nog een lichamelijke of een psychologische reden hebben. Dat maakt het heel moeilijk om een pasklaar antwoord te geven.

Je zegt dat het niet door je menstruatie kan komen, omdat je die nog niet hebt. Maar voordat meisjes hun eerste menstruatie hebben, kunnen er ook al krampen voorkomen van de baarmoeder. Als er een andere lichamelijke oorzaak is, zijn er naast de buikpijn vaak ook andere verschijnselen.

Pijn veroorzaakt door psychologische factoren (bvb stress) wordt meestal rond de navel gevoeld, soms iets daarboven. De pijn kan dagelijks optreden, maar ook met grote tussenpozen. Hij kan enkele minuten, enkele uren en soms zelfs dagen duren. De pijn in de buik bij een psychische oorzaak is meestal niet hevig.

Praat er, samen met je mama, eens over met de huisarts. Hij of zij zal je beter kunnen vertellen waar je buikpijn vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska: meestal zijn de eerste menstruaties vrijwel pijnloos (m.u.v. hymen imperforatus) Zou zeker niet "elke dag buikpijn" geven. Maar wel gelijk dat het bijzonder veel oorzaken zou kunnen hebben, zowel lichamelijk als psychisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje.

Andere antwoorden (6)

Misschien eet je niet vaak genoeg. Ik krijg buikpijn als ik te lang niks gegeten heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het niet; als ik eet krijg ik juist nog meer buikpijn. Dan moet ik precies kotsen.
Jij bent een kind van 10 jaar.

Je moet dus met dit soor problemen naar je ouders en/of opvoeders.
Die horen jouw klachten serieus te nemen en jou
mee te nemen naar een dokter, voor nader onderzoek.

Er zitten heel veel organen in je buikholte, dus het
kan vanalles zijn.

Dus zonder onderzoek: nee, weet niemand waardoor dit kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heel vaak buikpijn hebt kan dat komen door spanningen omdat je thuis of op school niet lekker in je vel zit, of tegen dingen aanloopt waar je geen oplossing voor hebt of iets dergelijks.
Dagelijks last van buikpijn hebben is niet normaal en niet goed. Misschien moet je er toch eens mee naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien ben je zenuwachtig of nerveus, daar kun je ook buikpijn van krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook iets heel anders zijn. De organen van de buikholte: maag;
lever met galblaas;
milt;
alvleesklier;
dunne darm;
dikke darm;
baarmoeder met eierstokken bij de vrouw;
urineblaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk dat je je kennis van het menselijk lichaam met iedereen hier wilt delen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar het om gaat is dat sommige mensen menen te denken waarom iemand die ze niet kennen
buikpijn heeft.
Dan gaat het ook nog om een kind van 10.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarom staat er ook misschien...
Het kan van alles zijn. Glutenallergie (tarwe-eiwitten),melkproducten. Ik ben nu 41 jaar en had op mijn 8ste altijd pijn in mijn buik. Blijkt dat ik niet goed tegen granen kan die in brood,pasta en koek en snoep zit. Ook kan ik niet goed tegen suiker.
Ook rijst en aardappelen als ik teveel eet kan ik niet tegen.
Ga ik windjes laten en heb een hele opgezette buik. Nu ik geen granen meer eet en ook geen suiker heb ik nergens meer last van. Ook laat ik geen windjes meer. Praat met je ouders en ga naar de dokter. Via je bloed kunnen ze zien of je een glutenallergie hebt. En anders moet je met de dokter bespreken of je via een dagboek kan kijken welke ander voedsel je misschien niet tegen kunt zoals melk of bepaalde fruitsoorten. Maar ga wel naar de dokter hoor. Anders heb je jarenlang buikpijn terwijl het misschien goed te verhelpen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee van wie de minnetjes komen, maar een probleem met voedselintolerantie of -allergie moet zeker uitgesloten worden. Het bijhouden van een dagboek kan daar zeker bij helpen. Maar naast voedsel kan het natuurlijk ook nog een dozijn andere dingen zijn uiteraard.
Je hebt je menstruatie nog niet, de buikpijn kan ook komen dat je bijna ongesteld word. Mocht het zijn dat het zo blijft ga dan even lang bij je huisarts