Als je een beetje bloed in je onderbroek hebt ben je dan al meteen ongesteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (3)

Kan je niet helemaal uitsluiten natuurlijk.
Maar het kan ook van iets heel anders zijn.
Het zou ook van een blaasontsteking kunnen komen.
Wacht het even af.
Indien jij je er echt zorgen over maakt ga dan even naar je huisarts.
12 jaar geleden
Nee niet als het aanhoud.
Het kan een doorbraakbloeding zijn.

Of als je nog nooit ongesteld bent geweest, dan kan het ook een voor aankondiging zijn. Je lichaam maakt zich klaar voor de eerste ongesteldheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloed in je onderbroek kan een paar factoren hebben.

Als je nog nooit ongesteld bent geweest kan dit inderdaad een voorbode zijn van je eerste ongesteldheid zijn.

Het kan echter ook een doorbraakbloeding zijn (tussen 2 menstruaties in) maar dan moet je heftig bloedverlies hebben. Het kan ook Spotting zijn. Dit is licht bloedverlies en komt voort uit een lichte daling van je hormoonspiegel.

Niks om je zorgen over te maken dus.

Uiteraard kan het ook komen doordat je maagdenvlies gescheurd is (door paardrijden, een valpartij of seksueel contact). en door seksueel contact kun je eventueel ook nog wat weefsel in je vagina beschadigen waardoor het gaat bloeden.

Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn maar niks om je zorgen over te maken. je bent pas echt ongesteld als je bloedverlies hebt op het juiste moment in je periode (dus op het moment in de cyclus dat de endometrium (verdikte baarmoeder wand) wordt opgeruimd.