Zijn mensen ook een soort van "in de rui" bij verandering van jaargetijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, ik ben elke keer dat ik mijn haren heb gewassen in de rui......geen idee waarom ik nog zoveel haren op mijn hoofd heb!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) zou zeggen tel ze eens voor en na een wasbeurt :P

Het beste antwoord

Nee bij mensen bestaat er geen 'rui.
De haargroei is een ritmisch proces en loopt verschillende stadia door: Groeifase, overgangsfase en rustfase.
Bij de meeste zoogdieren verlopen deze fasen synchroon met elkaar: wanneer de haren uitvallen in de rustfase gebeurt dit ineens en dat staat bekend als ‘de rui’.

Bij de mens lopen deze fasen door elkaar: er is een evenwicht tussen het aantal haren dat in de groeifase is en dat in de rustfase terecht komt. De haardichtheid blijft bij de mens dus (vrijwel) constant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lichamelijk niet. Maar geestelijk of energetisch wel. In de lente voelen mensen zich vaker opgewekt, in de herfst vaker down.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik wel hoor!! eind winter/begin lente en eind zomer/ begin herfst heb ik heel veel last van haaruitval. Dit is begonnen in 2006 toen mijn zoon geboren is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik denk van wel! Tijdens de zomer valt mijn haar verschrikkelijk veel uit! Ik heb het altijd al gehad....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een ander anwtoord lees ik dat het haar snelle groeit in de zomer en hier dat het extra uit valt. Kun je nou beter binnen of buiten blijven dan? :) of halverwege ;-) Hoe zou dat komen? ik verlies ook meer dan normaal. Ik weet dat je van stress haaruitval krijgt maar andere redenen kan ik niet bedenken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vreemd hè...misschien kan het haar van de ene beter tegen zonlicht en warmte dan het andere? Maar ik blijf er niet voor binnen hoor, hihi
Nou ik zou denken van wel.. laatste tijd valt mijn haar wel erg veel uit :O