Hoe kan ik mijn vriendin overtuigen dat ze niet bang hoeft te zijn als ik de defensie opleiding ga doen..?

toen ik vertelde dat ik bij defensie wilde, stond mijn pa gelijk achter mijn keus.. Mijn moeder vond het eerst een beetje eng, maar ze heeft het wel geaccepteerd.

Ik weet dat Defensie niet geheel zonder risico's is, maar hoe kan ik mijn vriendin het beste overtuigen dat er niks gebeurd..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Denk dat er bij familie en vrienden altijd wel door het hoofd spookt dat er wat kan gebeuren. maar als ze merkt dat dit echt is wat je wil zal ze het wel accepteren hoe moeilijk ze het ook vind. zal mssn even duren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je je vriendin kan overtuigen dat er niks gebeurt lukt je niet. Zie de praktijk in Afghanistan. Wel dat de kans daarop klein is. Laat haar merken dat het jouw keus is en dat die keus belangrijk voor je is en vraag daarvoor respect. Als ze echt om je geeft zal ze jou dat respect geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat er niks gebeurt, daar kun je je vriendin niet van overtuigen. Want er kan altijd iets gebeuren, ook als je de straat oversteekt. En in het verkeer lopen we zo wie zo ook allemaal elke dag risico. Wat je wel kunt zeggen is dat het risico dat je in het leger iets ergs overkomt weliswaar veel groter is dan bijv. in een kantoorbaan, maar dat daar tegenover staat dat je veel beter met die gevaren leert omgaan, door ze goed te leren in te schatten en door er effectief op te kunnen reageren.

Dat het risico dat er echt iets heel ergs gebeurt alleen in bepaalde omstandigheden het geval is, met name bij vredesmissies waar je eventueel in de toekomst voor uitgezonden zou kunnen worden. Maar dat je bij zo'n uitzending wel erg nuttig werk kunt verrichten, bovendien is dat voorlopig nog niet aan de orde. Daar komt bij dat dodelijke ongevallen en/of het omkomen bij gevechtshandelingen ook niet echt veel voorkomen.

Waar je je vriendin wel van kunt overtuigen is dat je dit erg graag wilt en dat zij toch ook liever een vriend heeft die het in zijn werk naar zijn zin heeft. Het zal voor haar toch niet een prettig idee zijn dat je anders bijv. een baantje neemt van 8.00 tot 17.00 uur waar je je ambities niet kwijt kunt en waar je je verveelt. En dit komt je relatie ook niet ten goede.

Dan kun je nog benadrukken dat je een hele goede opleiding krijgt waar je ook de rest van je leven profijt van kunt hebben. Dat de opleidingsmogelijkheden bij defensie zo uitgebreid zijn en dat de keuzemogelijkheden eigenlijk nergens anders zo uitgebreid zijn. Dat je heel veel leert bij defensie, waardoor je de problemen en gevaren die je tegenkomt kunt oplossen en daar op een verantwoorde manier mee om kunt gaan.

En dan is het nog heel belangrijk dat je haar zegt dat je altijd voorzichtig zult zijn en geen onverantwoorde risico's zult nemen, dat je niet alleen maar de macho gaat uithangen (of helemaal niet, naargelang je karakter).

Succes ermee.
Ceeve
12 jaar geleden
Veel mensen hebben geen duidelijk beeld, van hoe het er bij defensie aan toe gaat. Neem je vriendin eens mee naar een open dag of informatiebijeenkomst op de kazerne. Dit geeft haar een inkijkje en het zal voor haar makkelijker worden, om jouw toekomstige baan bij defensie te accepteren.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Je kan haar niet overtuigen dat er niks gebeurt want er kan altijd wel wat gebeuren , maar dat is in het gewone leven ook , alleen je hebt nu meer kans dat er iets gebeurt.

In het gewone leven heb je gekken die niet goed uitkijken en daardoor een aanrijding veroorzaken als men bijv een zebrapad oversteekt , alleen heb je nu wat meer risico op een 'ongeluk'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn familie dagen bij defensie, neem je vriendin daar mee naar toe dan kan ze pratende andere vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je eigenlijk niet. Wie garandeert dat alles goed gaat en dat je heelhuids terugkomt of dat er niets gebeurd. Maar het is wel jouw wens. Ze moet proberen vertrouwen te hebben in een goede afloop, maar ik kan me goed voorstellen dat ze heel ongerust is. Mijn kleinzoon gaat in de opleiding bij de marine en ik heb zoals je vriendin hetzelfde gevoel. Maar je ongerust maken helpt niet, het kost je alleen heel veel energie. Ik heb me er bij neergelegd en kijk vol vertrouwen naar zijn bevindingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
friendly fire incidenten en bermbommen, je kan beter naar het belgische leger, die hebben alleen last van bermbommen...