Waar mee word een lichaam mee opgevuld?

Als op een lichaam een autopsie word gedaan worden vaak de organen onderzocht en versneden, maar word het lichaam na de autopsie weer ergens mee gevuld??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Uit ervaring:

Alle ingewanden, inclusief hersenen, strottenhoofd en tong worden in het lichaam gegoten, dus in de romp die met de Y-snijde is geopend. Daarna wordt het borstbeen terug gelegd en de huid dicht genaaid.

Hersen gaan niet terug in de schedel. Dit vanwege het feit dat hersenen heel snel vergaan en gaan lekken door de zaagsnede van het hoofd heen.

De schedel wordt opgevuld met een prop papier, vergelijkbaar papier als waar je servies mee inpakt. Dit om te voorkomen dat de schedeldeksel kan bewegen. Hij wordt vastgezet door een gaatje in het schedeldeksel te boren en een gaatje in het voorhoodbot waar ze een simpel tie-rapje het bij elkaar houden. Daarna wordt de huid (inclusief haar) terug geschoven over de schedel.

De tong inclusief gedeelte strottenhoofd wordt in zijn geheel verwijderd om te kunnen checken of de tongbotjes nog intact zijn. Bij verwurging zijn deze doorgaans gebroken.
Ook de tong gaat in de romp. De hals wordt eveneens opgevuld met een rol van hetzelfde papier.

Mocht er toxicologisch onderzoek gedaan worden, dan wordt er met een injectienaald oogvocht onttrokken en deze wordt onderzocht. Om ingevallen ogen te voorkomen worden deze weer opgevuld door simpelweg water in de oogbol te spuiten.

De hersenpan, de hals en de ogen is het enige wat opgevuld wordt.

Klinkt al met al heel gruwelijk, maar geloof me, dit is rete interessant om mee te maken.
Vragen? Ik lees het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hierin geïnteresseerd ben kan ik mij voorstellen dat het fascinerend is, maar... mij niet gezien! Volledig antwoord, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wist ook niet wat ik moest verwachten en zag er werkelijk echt tegen op. Maar na een tijdje zie je geen mens meer maar eigenlijk een machine. Rete interessant om te zien hoe mooi en eigenlijk hoe simpel een lichaam werkt en eruit ziet. Het is zo interessant dat je vergeet hoe bizar het tafereel is wat je mag aanschouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was vroeger mijn droom om eens te mogen zien, maar nu niet meer. Niet door je verslag hoor, dit vond ik wel interessant om even te lezen.
Dank je een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieuw! Klinkt inderdaad heel gruwelijk, maar toch...lijkt het me ook wel superinteressant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, zo 'open' is Michael Beaune niet eens in zijn autopsie programma's!

Andere antwoorden (1)

met een soort watten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is waar, geen bron voor nodig, maar zal ff zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dood
Hoe het allemaal in zijn werk gaat, is erg duidelijk omschreven dus als je een wat zwakkere maag hebt een afrader.
Bij het stukje over behandeling van een overledene op zee wordt over watten gesproken. Dit gebeurt over het algemeen bij alle overledenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, mijn eigen vader, maar dat kan ik je helaas niet laten zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als we het hebben over een autopsie bij het NFI dan komen er echt geen watten aan te pas.
Misschien bedoelt Crea een forensische schouw. Dat de dood vastgesteld moet worden als natuurlijk of niet natuurlijke dood. Dan worden, ter voorkoming van het verlies van ontlasting inderdaad watten gebruikt. Bij een autopsie is dit niet noodzakelijk, want de darmen worden centimeter voor centimeter opengesneden en geleegd. Ook de blaas wordt letterlijk met een soep opscheplepel leeg gehaald en onderzocht.