Moet je in de 'min' staand met kcal als je wilt afvallen?

Want als wilt afvallen en je eet bijvoorbeeld 900 of 400 kcal moet je dab meer dan 900 of 400 kcal erafsporteb om af te vallen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.psyq.nl/Programma/eetstoornissen/Eetstoornis-hoe-te-herkennen

Het beste antwoord

je hebt al gewoon 2000 kcal nodig om te leven, om te ademen en om je hart te laten pompen. Dus als je wilt afvallen ga je minder eten.... Dus elke kcal die minder eet, of die je extra verbrand door sporten trek je er van af.
Als je 7000 kcal minder tot je neemt verbrand je 1 kilo gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, 2000 is minimaal, en als je aan het diëten bent kun je maar beter zorgen niet onder de 1200 te komen omdat je lijf dan zó in de noodstand gaat dat je niet meer normaal kunt eten zonder weer te aan te komen, maar weer afvallen lukt dan ook niet meer op een gezonde manier omdat je je lijf dan gedwongen hebt zeer efficiënt met alles dat binnenkomt, om te gaan.

Andere antwoorden (5)

Als je dat doet dan train je die calorieen eraf maar het hoeft niet door middel van eetpatroon en beweging val je ook af dat is trouwens veel beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Je lichaam verbruikt veel energie voor je dagelijkse zaken & om jezelf warm te houden. Dus als je 900KCal eet, dan wordt dat eigenlijk door normaal leven al verbrandt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens: Je kan hier: http://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/ kijken of je af zou moeten vallen, en wat je aan calorien op een dag nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou er rekening mee dat een kilo vet staat voor 7000 calorieën. Als je dus elke dag 500 calorieën minder eet dan normaal, val je een pond per week af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marije, als je af wilt vallen moet je gezond en VOLDOENDE eten en bewegen.
Bij anorexia moet je helemaal niet afvallen maar denk je zelf dat dat wel zo is.
Gezien jouw eerdere vragen kan ik hier alleen maar zeggen: overleg met een deskundige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is niet de vraag...het is gewoon een vraag en zou daar gewoon antwoord op willen krijgen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het zo gewoon is, gezien je eerdere vragen en het feit dat je zelf al eens aangegeven hebt dat je anorexia hebt. Als dat laatste klopt, is deze vraag in elk geval niet van praktisch belang voor je en komt het op mij een beetje over alsof bijvoorbeeld iemand die gezegd heeft dat ie pyromaan is, vraagt hoe je explosieve mengsels kunt maken.
Overigens blijft staan dat je alleen gezond kunt afvallen door voldoende te eten.
Te weinig eten is ongezond!
Er zijn verschillende sites waarbij je uit kunt rekenen wat jou basale verbruik is.
Basale gebruik wil zeggen: Het aantal calorieén wat je nodig om je organen normaal te laten functioneren (spijsvertering,bloedsomloop,hartslag etc.)

Daarbij ga je je energieverbruik berekenen en probeer dat aantal calorieén zo gezond mogelijk in te vullen (volkoren producten , fruit , groente) probeer daarnaast ook de eiwit/koolhydraat balans te vinden.

Deze site bijvoorbeeld kan je verder helpen (er zijn er talloze en heb er maar 1 uit gepikt)

http://www.goedgezond.be/2006/11/09/hoeveel-energie-verbruiken-we/

Succes!