De beste remedie tegen krentenbaard is niet aan de blaasjes krabben, wat door de soms optredende jeuk een probleem kan zijn. Om de jeuk te verminderen kan zinkolie (zinkoxide) op de aangedane plekken helpen, wat als bijkomend voordeel heeft dat de blaasjes sneller indrogen. Krentenbaard geneest met het indrogen doorgaans vanzelf.
fremar
12 jaar geleden
Krentenbaard is een besmettelijke infectie ziekte.
Meestal gaat Krentenbaard erg snel weg, zonder er iets aan te doen.
Dit zal binnen één tot en met drie weken duren.
Maar gelukkig kun je krentenbaard sneller genezen door het aanbrengen van een crème of zalf met antibiotica.
Dit kun je aanvragen bij je huisarts.

Het belangrijkst om verder infectie te voorkomen, is er zo weinig mogelijk aan zitten. Laat de korsten zitten en pulk het er niet af.
Raak je de aangedane huid wel aan, dan goed de handen wassen voor je iets anders aanraakt.

Wanneer je namelijk b.v. een korstje hebt verwijderd en hierna over je arm wrijft, ontstaat de kans dat je de infectie verspreid naar je arm en ook hier aangedane huid kunt zien.