wie weet een middeltje tegen een gespleten vingernagel? ik blijf steeds haken en heb het al jaren, hij blijft maar splijten.

ik heb er al nagellak en andere lakken op gesmeerd maar weg gaat het niet alleen een beetje verstopt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K
Kimath
12 jaar geleden
Ik doe vaak een pleister eromheen, zo gebruik je de vinger minder.

Het beste antwoord

Ik heb dit ook gehad bij een teennagel en er niets aangedaan behalve steeds blijven knippen. Op een gegeven moment was het over. Het schijnt belangrijk te zijn dat je de nagelriemen goed blijft voeden met een nagelcreme. En vitamine B2

Ik heb even wat verder gespeurd en heb een tip voor je gevonden. Volgens de gebruikster helpt dit gegarandeerd.
Succes ermee.

Ik gebruik momenteel een gel van Herôme om mijn nagels te hydrateren. Hij wordt net als nagellak aangebracht (heeft een zalmroze-oranje doorschijnende kleur), trekt binnen de minuut in je nagels. SUPERGEWELDIG spul, en dat meen ik echt. Na 14 dagen tot 3 weken dagelijks gebruik zijn mijn nagels keihard en splijt er geen enkele meer. Voor iemand die al meer dan 15 jaar lang last heeft van gespleten nagels is dit een serieuze opluchting. Ik gebruik de gel nu nog wekelijks en dat is meer dan voldoende! Ik gebruik nu weer dagelijks nagellak en remover, maar heb nergens meer last van... Misschien echt de moeite waard om eens te proberen. Ik heb de mijne in het kruidvat gehaald en hij kostte rond de 12 € dacht ik.

Toegevoegd na 9 minuten:
Die vitamine B2 moet je uiteraard innemen als vitamine B-complex forte,
zie site hieronder met een deskundige die vragen beantwoordt.
http://www.yunomi.nl/artikel/gespleten-nagels
Ceeve
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor alle geweldige tips, ik had al eens, 2 jaar gelden of zo, gegoogled maar toen stond er weinig, nu zijn er meer tips, ik ga snel naar het Kruidvat om te kijken of ik alles kan kopen wat ik nodig heb, ik zal blij zijn er vanaf te zijn.

Andere antwoorden (4)

ooit een gespleten teennagel gehad, aan de zijkant. Na een paar jaar de boel uitgescheurd tot in 'het leven', deed verrekte pijn, maar heeft wel geholpen.
Ik raad je de methode niet aan, vooral niet als de scheur meer naar het midden zit!

Een druppie secondenlijm is beter (sterker) dan nagellak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je nagels kort houden en nagelharder gebruiken. Er zijn ook pillen om sterkere nagels te krijgen, bijvoorbeeld Huid, haar en nagels van Bloem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naar de dokter gaan en om advies vragen. Misschien hebben zij een middel ofzo dat je kan slikken waardoor je nagel weer normaal groeit.

Maar ik zou aanraden je nagel zo kort mogelijk te houden en de split een beetje te vijlen, zodat je niet steeds blijft haken.
Ook je voeding aanpassen is een idee. Meer melk en andere dingen siw goed zijn voor botte en nagels.

Ik beet vroeger heel erg veel op mijn nagels en heb het mezelf na 15 jaar weten af te leren. Mijn nagels waren constand heel erg broos. Maar ik had mijn voeding ook aangepast en na een jaar werden mijn nagels sterker en gezonder. Ze braken niet constant en de kleur werd ook weer mooi roze. Het was steeda rooiig en ontstoken.

Misschien kun je aan een nagelspecialist vragen wat je moet doen. Die kunnen je ook een goed advies geven.

Heel erg veel sccs ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets zal helpen,heb dit ook al jaren en alles geprobeerd.Volgens mijn huisdokter ligt de oorzaak bij het nagelbed waar ooit iets moet mee gebeurd zijn(een harde hapering of zo)en zal dit nooit meer herstellen.Nagel heel kort knippen is bij mij nog de beste remedie...
fremar