ik heb een paar keer mijn arm gekneust en gebroken gehad, maar ben doorgegaan met sporten, niet bij dokter geweest, kan dit kwaad voor later?

is bij karate gebeurd en heb er nu soms nog last van als ik fitness en met gewichten ga trainen, denk dat hij verkeerd is teruggegroeid toen hij gebroken was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik je vraag lees ik: ik heb heb paar keer mijn arm gekneusd en gebroken, maar ben doorgegaan met sporten!!!!
Met een gekneusde arm doorgaan met sporten is al bijna onmogelijk, met een gebroken arm door gaan met sporten moet je me toch even uitleggen.
Volgens mij zit je hier onzin te vertellen, als jij bij karate je arm breekt kan je geen karate meer doen.
Bij karate gebruik je de kracht van je geest, je lichaam en techniek.
Alles moet in optimale conditie zijn en volledig in balans.
Daar past een gebroken arm niet bij.
Voor een goede sport moet je uitermate zuinig zijn op je lichaam en er zo goed mogelijk voor zorgen, daar passen geen gekneusde en gebroken armen bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
En mocht je nog last hebben van een kneuzing, dan hoor je als sporter naar een dokter te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af wat dat voor een karate Sensei is die iemand met duidelijke blessures laat doorgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wat rustiger aan gedaan, met mijn arm alleen de beweging gedaan en geen kracht er bij gebruikt en datgeen wat ik niet kon niet, zoals opdrukken, niet gedaan, voor de rest heb ik de pijn genegeerd

Andere antwoorden (6)

Dit is echt geen vraag voor hier. Ga er mee naar de huisarts/specialist en laat het goed onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan kwaad. Ga naar de dokter om te voorkomen dat je jarenlang rondloopt met letsel waar je niets van weet....

die fout heb ik gemaakt en het heeft me twee operaties opgelevert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je heus beweren,dat je niets aan een gebroken arm hebt laten doen? Niet in ziekenhuis geweest en geen dokter bezocht? Dat kan zeker kwaad niet alleen voor later, maar ook voor nu!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als het niet recht staat kan je er heel veel last van hebben en houden. Ik zou een afspraak maken met een arts om ernaar te laten kijken.
De volgende keer kan je er(zeker als het gebroken is) wel naar laten kijken. Als er gips om je arm zit, heeft het meer rust en herstelt het beter. Al is het alleen omdat je minder snel hem wil gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeker een afspraak maken met een arts. Ik heb zelf een jaar met een gebroken sleutelbeen rondgelopen en dat had vervelende gevolgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
mijn sleutelbeen was ook gecontroleerd en het zat 'goed' aan elkaar. Uiteindelijk bleek dus na een jaar dat dat niet zo was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik jong was zei een ouder iemand eens tegen me dat ik voorzichtiger met mijn eigen lichaam zou moeten omgaan, omdat je heel veel kunt hebben als je jong bent (dan denk je "lul niet ouwe"), maar dat je later, als je lichaam steeds verder aftakelt, daar eerder problemen mee kan krijgen.

Ik kan inmiddels bevestigen dat deze man gelijk had; we takelen allemaal af, maar als je roekeloos met je lijf omgaat dan betaal je daar later een prijs voor.