Mijn voet slaapt spontaan wordt slap/gevoelloos?!

Ik zit met het volgende... t' Weekend 2 keer door m'n enkel gegaan omdat m'n voet/enkel het gevoel van slapen had... Heb echter niet in een rare houding gezeten waardoor dit kon zijn ontstaan (was ervoor gewoon normaal in beweging). Voet/enkel was slap en gevoelloos. Nu vandaag is het weer gebeurt alleen nu tijdens het werk waardoor ik van de laadklep van m'n vrachtwagen gevallen ben en m'n enkel zwaar gekneusd is. Had vandaag ook een doof gevoel in m'n arm. Ben bij de huisarts geweest maar die had er geen verklaring voor... even afwachten was het advies....

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Toegevoegd na 11 uur:
Als reactie op de reactie; bedankt voor jullie reacties! Moest het van de huisarts even aankijken, moet zo (nuchter) wel even bloedprikken o.a. voor suiker dus denk dat de huisarts dat vermoeden ook heeft. Huisarts is soms erg vaag hier bij ons in de stad...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Dat klinkt nogal heftig. Bij de huisarts ben je al geweest, ik vind zijn reactie wat aan de lauwe kant. Een slapende arm of been heeft denk ik iedereen wel eens. Dat is een kwestie van een tijdelijk beklemde zenuw. Daarom kun je bijv. ook beter nooit te lang of helemaal niet met je benen over elkaar gaan zitten.

Ik heb dat zelf ook dikwijls genoeg gehad en dat is best een rot gevoel, maar gelukkig gaat dat meestal binnen 1 of 2 minuten over. Van die arm herken ik ook goed als je partner op die arm ligt knelt dat ook af en gaat die arm daardoor slapen.

Als je dit zo ineens al een paar keer hebt meegemaakt en nooit eerder door een bekende oorzaak last van je arm en/of been hebt gehad zou ik over een paar dagen toch weer terug gaan naar de huisarts en een verwijzing voor de neuroloog vragen. Dit is degene die dit goed moet kunnen onderzoeken.

Met door die enkel gaan moet je trouwens uitkijken dat je niet op dat been gaat staan als het slaapt, daardoor kun je zelfs je enkel breken, maar in ieder geval de pezen teveel oprekken, zodat je een zwakke enkel daaraan kunt overhouden.
Ceeve
12 jaar geleden
Dit is een beknelde zenuw. Waarschijnlijk heb je nu niet in een rare houding gezeten maar zit je over het algemeen thuis of ergens anders met je benen over elkaar waardoor je achter je knie een zenuw afsluit waardoor deze op den duur afknelt. Dit heb ik met mijn arm gehad en kan je bij de huisarts even informeren en die kan je doorverwijzen naar een specialist die je onderzoekt en eventueel aanraadt een operatie te ondergaan, dan kunnen ze die zenuw omleggen waardoor die weer kan functioneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zuster heeft dit ook gehad. Zij is naar de dokter gegaan. Zij moest een paar bloedonderzoek doen, nu is het resultaat, zij heeft suikerziekte :( Ik heb ook pas een bloedonderzoek gedaan, morgen krijg ik de uitslag, omdat ik ook de laatste maanden last heb van slap/doof gevoel in mijn handen en armen. Ik ben benieuwd over de uitslag.

Misschien is wel een goede idee om een bloedonderzoek te laten doen en zien of je ook geen suikerziekte heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop niet voor je dat dit het geval is, maar je klachten zouden kunnen wijzen op polyneuropahie.
voor meer info; zie de link.

http://www.spierziekten.nl/spierziekten/diagnose.php?diagnose_id=141
Rieneke1
12 jaar geleden
Bij een tekort aan vitamine B12 kun je ook slapende voeten en handen krijgen.