Kan die vlam naar binnen slaan?

Je kent het wel. Een aansteker bij je kont en een scheet laten. Dikke steekvlam. Veel pret.
Ik hoorde ooit dat die vlam naar binnen kan slaan, dus gevaarlijk.
Dat kan toch niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

De vlam kan niet naar binnen slaan omdat de "uitlaat"gassen geen zuurstof bevatten.
Tevens is de uitstroomopening meestal te klein om de vlam binnen te laten: er gaat te veel warmte verloren aan de anus zodat de vlam dooft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Naar binnen slaan niet, je hebt (hoop ik :P) wel een broek aan. Wel kan de vlam naar je toe komen, dus wat als gevolg heeft dat je broek in de fik staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jahaha dat is waar,mijn zoon heeft het een keer gedaan en toen stond z'n pyamabroek in de fik. :-))))
Nee, moeilijk! Zolang de verbrandingsgassen maar een uitgaande weg afleggen, fungeert jouw aars als vlamdover. Veel plezier ermee...