De ogen groeien nog bij mensen naarmate ze ouder worden. Ik vond dit op een Belgische vragensite:

"Ogen zijn lichaamsdelen die niet meer erg veel moeten groeien na de geboorte. Daarom lijkt het alsof een kind of baby bijzonder grote ogen heeft. De rest van hoofd en gezicht groeit meer dan de ogen, waardoor de verhouding van ogen / gezicht afneemt naarmate men ouder wordt.

Toch groeien ook onze ogen nog. Mensen met oogafwijkingen kunnen daardoor tijdens de groei nog belangrijke veranderingen opmerken in hun zicht. Doordat de oogbol langer wordt als we groeien, kunnen sommige vormen van bijziendheid en verziendheid dus nog wat corrigeren of verergeren.

Onze ogen groeien dus ook, net zoals de rest van ons lichaam."
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een bron gevonden
http://wibnet.nl/hoe-zit-dat/blijven-je-ogen-altijd-even-groot

Andere antwoorden (2)

Nee. Oren wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Neus ook volgens mij.
Oren en neus blijven groeien. Ogen niet, het lijkt soms wel zo omdat de huid onder de ogen gaat hangen.