waarom kan je niet 2 keer snel achter elkaar slikken?

Ik heb het net paar keer geprobeert xD maar ik zou wel willen weten WAAROM?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Omdat je niet alleen met je keel de slikbeweging maakt, maar je hele mondholte, inclusief tong, en je slokdarm werken er aan mee. Dat is een golvende beweging, en die moet eerst voltooid zijn voordat je 'm opnieuw kunt maken. Dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat je voor het slikken je luchtwegklepje dicht moet hebben. Want het vocht moet niet in je longen komen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed antwoord!
Amadea
12 jaar geleden
Wat zou ik dan toch graag willen weten waarom degene die de negatieve duim heeft ingedrukt dat gedaan heeft. Leg dat toch uit, dan kunnen we daar misschien wat van leren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niet wie er een - heeft gedaan zeker een hater of die was jaloers XD dankje nu snap ik het ......................!

Andere antwoorden (2)

omdat je speekselklieren eerst nieuw speeksel moeten aanmaken
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de spieren in je slokdarm wat tijd nodig hebben om het voedsel naar beneden te krijgen.