Is er nog een kans dat me borsten gaan groeien? en zijn er anders nog middeltjes die het kunnen stimuleren?

ik ben 16 en ik heb nog steeds hele kleine borsten. Op me 11e ben ik voor het eerst ongesteld geworden en nu ben ik bijna 17 en heb ik net CUP 40a. Is er dan nog kans dat het groter wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Kimath
12 jaar geleden
Wat voor lichaamsbouw heb je? Waarschijnlijk past het bij je figuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40A? Dat betekend dat je onderbuste-wijdte ( borstomtrek gemeten onder de borsten) maar zo'n 40 centimeter is. Dat is wel heel uitzonderlijk. Zo niet fysiek onmogelijk.
Heb je misschien een typefout of meetfout gemaakt? De kleinst mogelijke maat in BH's qua onderbuste-wijdte is 60.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ kimath, sinds wanneer ben je mod? :o :p
Kimath
12 jaar geleden
Sinds gisteren (maandag). :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
proficiat!

Antwoorden (7)

Ja hoor, die kans is er. Ik zal de dames aan het woord laten over tot hoe oud je als dame nog 'normaal' groeit, maar ik dacht sowieso 18-19. Als je wat ouder wordt, word je sowieso wel wat voller, dus groeit je cup ook mee. Ben je verder slank? Zolang alles in proportie naar je lichaam is, hoef je je nergens zorgen over te maken...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel degelijk nog gebeuren.
Middeltjes die stimulatie van de borstgroei beloven werken niet, dus trap daar niet in.
Vind je over een paar jaar dat de boel echt uit verhouding is, dan zou je borstvergroting (operatief) kunnen overwegen, laat je dan goed voorlichten of de voor- en nadelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn advies is drink veel brandnetel thee en over paar maanden ga je het verchil zien geloof me.. maar je moet het wel regelmatig doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt een belachelijk advies.
Hoe kom je daar nou bij?
Slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook een bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je soms aandelen in brandnetelthee? Wat een flauwekul!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uit eigen ervaring. ik had ook kleine borsten en ik had op een forum gelezen dat als je elke daga twee keer brandnetel thee drinkt je borsten groeien .. ik heb het zes maanden gedaan ik heb nu enormeee borstenn !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van kleine naar enormeee( haha,wat lollig)borsten?!
Je denkt toch niet dat iemand dat gelooft.Wat een b*llsh*t zeg!!Denk je de mensen hier achterlijk zijn ofzo?
Als zoiets kon zou geen vrouw meer naar een plastisch chirurg gaan voor een borstvergroting en zou het ook bekend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan niet..dan geloof je het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Loveissweet: dan ligt het niet aan die brandnetelthee, geloof me, dan was je gewoon nog niet uitgegroeid.
Oei 40 a is wel heel klein. Goed alternatief is een paar jaar wachten als dan niets gebeurt zijn er nog andere mogelijkheden om de natuur te helpen. Belangrijk is dat je jezelf accepteerd en maak je geen zorgen er zijn ook mannen die op vrouwen met kleine borsten staan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staan nog wel? Da's wel treurig ;-)
Normaal gezien is er geen kans meer dat je borsten nu nog groeien. Wanneer je puberteit rond je zestiende stopt, daalt het niveau van oestrogeen drastisch. Je borsten blijven op dezelfde grootte tijdens je hele volwassen leven, tenzij je de pil neemt, zwanger, of dikker wordt.
Om ze op een natuurlijke wijze groter te maken, kan je proberen om meer oestrogeen te consumeren. Deze stof komt in de vorm van fyto-oestrogeen voor in heel wat verschillende planten en kruiden. Je vindt dit in lijnzaad, sojabonen en tofu. Als je regelmatig deze producten consumeert, is het mogelijk dat je borsten nog wat groeien.
Als je psychisch belast bent door je te kleine borsten en je wordt erdoor belemmert in je sociale leven kan je ook plastische chirurgie overwegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!
En weer een goed antwoord van jou,Siska.
Zoals ik inmiddels van jou gewend ben.^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:*-) (bloos)
Dank je Laurena :))
iedereen is anders maar ik had op mijn 17e een cup d en nu ik 19 ben een cup f dus de kans is er nog wel middeltjes om het te stimuleren Oestrogeenpillen schijnen te kunnen werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het persoonlijk gewoon afwachten. Er wordt zo ontzettend veel aangeboden wat pillen en wondermiddeltjes betreft, terwijl er werkelijk geen enkel middel bestaat waarbij het werkelijk bewezen is dat het werkt.

In de VS is breast actives bijvoorbeeld erg populair. Hele forums staan vol met succesverhalen. Persoonlijk denk ik dat het een gevalletje placebo effect is. Het is lastig om de grootte van je borsten echt exact te meten. Het lijkt mij daarom ook niet geheel onlogisch dat je borsten vanuit een bepaalde hoek groter lijkt dan vanuit een andere, plus de lichtinval zal ook wel zo zijn effecten hebben.

Kortom, ik zou het persoonlijk even afwachten. Mocht het in de toekomst zo blijven dan kan je altijd nog een (bescheiden) operatieve borstvergroting overwegen.