hoe kan je eerder ongesteld worden?

ik ga namelijk vrijdag op zaterdag nacht en ik word in die week ongesteld maar dat wil ik echt niet op vakantie, zijn er mogelijkheden dat ik eerder ongesteld word, gewoon nu zegmaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leer ermee leven, het zal wel vaker niet goed uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo he, jij bent duidelijk geen meisje/vrouw (dat zag ik natuurlijk ook al aan je nickname) :P Je kan het wel degelijk 'plannen' met de anticonceptiepil. Alleen is ze nu wel een te laat helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het wel een beetje plannen maar dat kan je ook niet elke keer als het even niet goed uitkomt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet Roland helaas gelijk geven. Elke keer voor elke ''belangrijke'' gelegenheid aan de pil en zorgen dat de menstruatie stopt is ook niet echt een optie. Je moet er inderdaad mee leren leven.
Vakantie, pretparken, zwemmen..i dont care..tampon in en gaan :') LOL

Antwoorden (5)

Ik ben geen vrouw, dus please correct me if i'm wrong, maar volgens mij kan je de anticonceptiepil door slikken (niet te verwarren met doorslikken) waardoor je het uitsteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Sweetprincess,

Nee, die zijn er niet. Je kan wel beginnen met de anticonceptiepil, zodat je het in het vervolg wat beter kan 'plannen', maar je kan het niet meer voorkomen dat je die week ongesteld gaat worden.

Ik weet niet of je erg veel last hebt van menstruatiepijn? Als dat zo is weet ik je wel een middeltje aan te raden, welke bij mij erg goed helpt; aleve feminax!

Veel plezier op vakantie:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerder ongesteld worden gaat niet lukken vrees ik.
wel kan je naar je huisarts gaan voor een recept voor primolut.
drie dagen van tevoren slikken, en je wordt niet ongesteld.
Rieneke1
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Werkt niet altijd, weet ik uit eigen ervaring. Ik had de hele vakantie buikpijn en de menstruatie brak tóch door!
Primolut is inderdaad (of hoe je het ook typt) een goed idee. De reguliere pil is geen goed idee, je zit er sowieso aan vast, maar het is ook zo dat je pas aan die pil mag beginnen (voor het eerst) op de eerste dag van je menstruatie. Dus je bent dan sowieso 2 a 3 dagen, of meer, ongesteld..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nèt afgelopen week gelezen dat er geen enkel wetenschappelijk of medisch bezwaar is tegen het door slikken van de pil zonder stopweek, al doe je het tien jaar!
(Manman wat was ik pissig!had ik eerder willen weten).

Alleen als je een doorbraakbloeding krijgt, dwz toch ongesteld wordt, kun je beter even wachten met de pil tot het over is.

Prettige vakantie!

P.S. En als je niet aan de pil bent idd Primolut aan je huisarts vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gister dus gehoord dat er wel evt gevaren op kunnen treden.
Als je je lichaam ( zeg 10 jaar) niet de kans krijgt om het baarmoeder slijmvlies af te stoten, dat je daardoor dus wel problemen kan krijgen met zwanger worden of baarmoeder problemen zoals kanker.
en dan heb ik het maar niet over de hormonen die je onnodig je lichaam inpompt
Het lichaam is een prachtig zelf regulerend mechanisme.
die bloedingen zijn er niets voor niets. Ik blijf sceptisch over de pil.