Wat voor bultje is dit ?

Ik heb een rood bultje op me rug. Het is een rood achtig bultje met een wit dingetje er op.

Weet iemand wat dit voor bultje dit is en of het kwaad aardig is ?

Toegevoegd na 7 minuten:
Het zit er al een week. Zijn er nog speciale zalfjes wat ik kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga even naar uw huisarts. Als u een gedeelte van bovenstaande zin niet begrijpt,
dan wil ik dat graag met u doornemen.

Het beste antwoord

Klinkt misschien vreemd, maar puistjes kunnen overal op je lichaam verschijnen, op je armen, benen, rug, buik, nek, oor, zelfs op en rond je geslachtsdeel. Dat puistjes vaker voorkomen op je gezicht komt doordat de huid daar vaak dikker en vochtiger is dan elders op je lichaam. Máár dat hoeft dus geen rede te zijn voor puistjes om altijd maar daar te verschijnen, ze willen wel eens iets anders proberen! In jouw geval dus op je rug!

Toegevoegd na 5 minuten:
Zalfjes tegen puistjes kun je proberen, zodra het bultje wit is kun je deze uitknijpen of kapot prikken met een gedesinfecteerde naald. Daarna verdwijnt deze vanzelf, maak je geen zorgen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Klopt, even inprikken en je kunt het zo uitdrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En doet uitdrukken pijn ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, uitdrukken doet geen pijn mits je het fatsoenlijk doet. Prik hem anders eerst eventjes door met een naald, dan rustig knijpen totdat al het witte verwijdert is. Meestal komt er dan nog een beetje bloed en vocht uit, dat is normaal, dat betekend dat alles schoon is. Binnen een paar dagen is het rode plekje dat over blijft weg.
Kimath
12 jaar geleden
Het licht er aan op welke plek het zit, maar meestal doet het niet echt zeer. Het lucht eerder op, omdat de druk er af is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informatie met wat ik moet doen.

Andere antwoorden (4)

Dat zal dan hoogst waarschijnlijk een doodgewoon puistje zijn en dus niet kwaadaardig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik er wel voor naar de dokter ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee puistjes gaan vanzelf over.
Kimath
12 jaar geleden
Nee joh, dat trekt zo weer weg. Als het er over een week nog zit, kun je naar de huisarts.
Is waarschijnlijk een gewoon zweertje,als ze "rijp" is kan je ze gewoon uitduwen.
fremar
12 jaar geleden
Gewoon een puistje, als er een wit kopje op zit: vingertje links , vingertje rechts en effe duwen totdat er een witte smurie uitkomt. zo vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En doet dat pijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gatver!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is daar vies aan ? Het is een normale vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, een heel normale vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat doet pijn en ja dat is vies.
Ik heb er ooit eens 3 op mijn borst gehad, en die gingen niet weg. Mijn huisarts heeft de grootte gemeten en na een maand nog eens. Aangezien ze niet meer in omvang toenamen heeft hij ze weggesneden en de wond dicht gebrand, onder verdoving natuurlijk. Er zat daar ook zo een piertje in. Heel waarschijnlijk zijn het maar gewone puistjes, maar niet alles zijn dat.