wat is die roze plek op m'n rug en hoe kom ik er zo snel mogelijk vanaf?

Na een lekkere week zon in Griekenland,had ik zo'n roze plek op m'n rug .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

Dat lijkt een pigmentvlek, maar het kan ook zjjn dat je daar bent gaan vervellen en dat het daarin een beetje rood is, in dit geval geen zorgen maken, als het een pigmentvlek is, dan blijft hij zo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ziet er echt uit als een vlek door het vervellen. Dat gaat vanzelf weg... Als je het wat wil versnellen even lekker scrubben onder de douche.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..en dan bedoel ik om de vlek heen scrubben. de vlek is namelijk al verveld.
Mogelijk de eerste dag daar verbrand geweest.
dan is het een nieuw velletje, dat is altijd een beetje roze.
gaat vanzelf weer weg, vertrouw je het niet, dan even langs je dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook dat je verveld bent, je kunt dit een volgende keer voorkomen, door je iedere dag in te smeren en na het zonnen te scrubben en in te smeren met een aftersun.
De foto us niet zo duidelijk. Of inderdaad een pigment vlek. Daar valt niets aan te doen. Of een teek beet. Als een witte rand om zit is dat het. Dan hardlopend naar huisarts. 10 dagen antibiotica en klaar is Arie.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ringworm is een aandoening waarbij rode ronde plekken op de huid ontstaan. De plekken zijn niet pijnlijk of gevaarlijk, maar wel vervelend.

Wanneer je plots rode ronde vlekken op je huid ontdekt, zul je veelal de huisarts bezoeken om ernaar te laten kijken. De diagnose wordt gesteld: je hebt ringworm. De huisarts zal een zalfje, of in erge gevallen, een oraal middel voorschrijven om de ringworm te doen verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen ringworm
Een pigmentvlek zou je toch al eerder hebben moeten opmerken bij het bruin worden...
Dus denk ik dat je op een hete dag een plekje hebt overgeslagen bij het smeren van je zonnebrandmiddel. Daar zul je dan vervelt zijn. Nieuwe huid ziet roze. 'Zo snel mogelijk' kan je er niet vanaf geraken. Herstellen van de huid heeft zijn tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een stukje vervelde huid, dus gaat vanzelf weg. Je kunt wel de huid helpen door m vettig te houden (bodylotion)