Kan er rook door je oren komen?

Ik hoorde net van iemand dat die iemand kent die rook van een sigaret in ademt en dan zijn neus en mond dicht houd en dan kwam de rook door zijn oren naar buiten, maar je oren zijn toch dicht, want er kan toch ook geen water naar binnen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Nee, in principe kan dit niet, hoewel je oren, neus en keel wel met elkaar in verbinding staan door de buis van eustachius. De oren zijn afgesloten door je trommelvlies (het vliesje aan het einde van de gehoorgang dat de geluidstrillingen opvangt). Als dat vlies je oor niet zou afsluiten, zou je hoofd misschien wel volstromen als je aan het zwemmen bent ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee dit kan niet er is geen mogelijkheid dat dit mogelijk is. Hier is wel een trucje voor waardoor dit echt lijkt.

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik snap de minnetjes niet? Iemand die blijkbaar het oneens is met onze antwoorden weet vast een betere antwoord! Maar die word niet gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neeee heb het wel is mensen zien doen . Zal toch is navragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@daphne, dat zijn minkukels. (als reactie op jouw toevoeging)
Ik zal hem compenseren. +
Doordat het trommelvlies het oor afsluit, is dat onmogelijk. Alleen als er een gaatje in zit (bijvoorbeeld vanwege een trommelvliesbuisje) dan zou het in theorie moeten kunnen, hoewel een buisje zo klein is, dat het de vraag is of die rook zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nop dat kan niet anders zou je dood gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dood gaan? Ik denk dat je dan gewoon een gehoorprobleem hebt, maar doodgaan, niet direct.
Ja, het kan. Maar alleen als er buisjes door het trommelvlies zijn gezet, ivm oorontstekingen.

Als er genoeg druk achter gezet wordt, is de rook zichtbaar.