Hoe kom je meer te weten over iemand, als je alleen maar weet waar ze werkt en dat ze (natuurlijk) rood haar heeft?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik heb haar al gesproken maar dat ging over of ik geen vakantie had, over de verjaardag van haar oma en dat ze naar een pannenkoekenboot gaat met 40 man, en over het weer.

Maar dat was een beetje "small talk" en hoort bij haar beroep, kapster.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan haar vragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat van dat natuurlijke rode haar??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik een vorige keer opgevangen, toen ze in gesprek was met een andere klant :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Facebook en hyves doen wonderen, daar kan je iedereen op vinden en daar kan je heel veel over te weten komen, aldus jouw vraag :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt wel heel moeilijk aan de hand van alleen haarkleur en werkplek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Krekatos, wat Ronald1995 zegt. Dat is niet te doen via Hyves. Ik heb het geprobeerd maar het bedrijf staat er niet eens tussen dus ze staat ook niet daar tussen als vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo bedoelde ik het ook, via een bedrijf kan je het altijd wel vinden.

Het beste antwoord

Kappers maken vaak 'small talk' met klanten, er worden roddels uitgewisseld (of aangehoord) maar met vaste klanten wordt soms ook over andere dingen gepraat. Je zou dus een paar klanten van haar kunnen aanspreken, vaste klanten weten vaak nét iets meer (bijv. woonplaats + naam).
Ook zou je, bij de reservering kunnen zeggen dat je geknipt wil worden door het meisje met het rode haar, en er dan achter zeggen: 'hoe heet ze ook alweer'. Dan kan je de naam ook al te weten komen..
Overigens proberen de meeste kappers, omdat er zoveel geroddeld wordt, hun werk en privé wel redelijk gescheiden te houden.
Succes! Kapster als vriendin rocks! (spreek uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat ze werkplek en woonplek liever gescheiden houden heb ik al van meerdere gehoord. Op zich logisch met al dat geroddel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens draagt mijn vriendin tijdens het knippen geen ring, omdat dat in de weg zit. Probeer dus, voordat je allerlei stunts gaat uithalen, er achter te komen of ze een vriend heeft...
Ik was er niet zo van gecharmeerd toen er een keer een jongen bij haar auto stond te wachten namelijk. Die wou haar uit eten vragen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat jij geen roodharige vriendin hebt :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rjs88, ze heeft toevallig geen (natuurlijk) rood haar? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope, brunette!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig!!! Wil geen problemen met jou ;)

Andere antwoorden (4)

Spreek haar eens aan...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar die kapsalon gaan en vragen naar die vrouw. Of bellen, mailen hoe wie het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je uit bent op een serieuze en amoureuze relatie met de roodharige kapster, zou ik de stoute schoenen aan treekken en haar aanspreken. Wat je van anderen over haar hoort is toch wel vaak subjectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde niet zo zeer van anderen maar informatie op internet of iets. Ik weet he took niet.
Op de loer gaan liggen/staan bij die kapperszaak tot ze er is, dan naar binnen gaan en je alleen door haar laten helpen, en eerlijk zeggen: ik wil alles van je weten.
Of iets subtieler: tijdens het knippen et cetera beginnen over je eigen weblogs/Hyves/Twitter enz. Doet er even niet toe of je die hebt, het gaat erom dat je kunt vissen als zij zegt:'Dat/die heb ik ook'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind die eerste wel goed :)
"Ik wil ALLES van je weten" Jammer dat ik 4-5 weken niet naar de kapper hoef :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
raamklaza: je moet er wel wat voor over hebben hoor, gewoon gáán, verzin een smoes!
'M'n haar zit niet goed na het wassen, ik wil andere shampoo, kun je me adviseren?'
Of misschien: 'Vorige keer heb ik m'n hoofd laten kaalscheren, ik twijfel nu, denk je dat wèl haar me beter zou staan? Wat vind JIJ mooier?'
Wees creatief!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA dat begint meer op stalken te lijken :P Daar hou ik niet zo van ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet het om in een voordeel: stap op haar af, zeg tegen haar: ik zou je tot het einde van de wereld willen volgen, maar hé, ik ben geen stalker, dus dat doe ik niet. Stralende lach erbij, en wie weet...