Wie heeft ervaring met medicinale gummiberen uit Duitsland die je daar bij de apotheek kan kopen?

Het is de bedoeling dat als je dit eet ipv snoep en je drinkt er water bij dat je dan veel kilo's verliest. Graag alleen ervaringen en geen leuk bedoelde meningen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Je verlies alleen gewicht omdat je amper voedingsstoffen binnenkrijgt, als je stopt zit het er weer aan en misschien ben je dan nog dikker door de bergen suiker die in die beertjes zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ervaring heb ik niet maar ik kan informatie opzoeken die afkomstig is van iemand met kennis erover:
Wat zit er in die Gummibärchen? Glucosestroop, suiker, gelatine, citroenzuur, aroma, vruchtenconcentraat, plantenextracten, natuurlijke kleurstof, plantaardige olie, bijenwas. Van de eerst vermelde ingrediënten zit er altijd het meest in, suiker dus. Hoe kan je nou gezond afvallen door veel suiker te consumeren? Niet dus. Lees de antwoorden maar op de vraag van de persoon die dagelijks sloten thee met drie suikerklontjes per glas drinkt.
De voedingswaarde van die snoepjes is per 100 gram:
6,1 gram eiwit
75,8 gram koolhydraten
42,3 gram suiker
0,1 gram vet
Kortom, je wordt voor de gek gehouden door die reclame. Eet liever veel fruit en groente, en stop met het eten van geraffineerde koolhydraten!
Amadea
12 jaar geleden
Voedingswaarde van de gummiberen:
Per 100 gram
6,1 gram eiwit
75,8 gram koolhydraten
42,3 gram suiker
0,1 gram vet

Als je deze ingredienten ziet weet je denk ik genoeg. Meer dan 40 procent suiker! Iedereen weet dat dit geen gezond voedingsmiddel is. Al die suiker zorgt voor pieken in je bloedsuikerspiegel en het haalt je energie niveau naar beneden. Ik zie niet in hoe je daar mee moet afvallen, of je moest niets anders eten dan die beertjes. En dat is zéker niet gezond.

Laat je niet misleiden door de vruchtenconcentraten en plantenextracten op de ingredientenlijst. Natuurlijk zijn fruit, groente en kruiden zoals kurkuma gezond, maar kies dan de verse variant en niet de geconcentreerde toevoegingen in deze snoepjes.