Worden borsten die in de groei zijn groter door seks?

Ik ben 17 jaar en heb de afgelopen 9 maanden een vriend gehad, in die tijd zijn mijn borsten meer gegroeid, ik was al lang aan de pil dus daar ligt het niet aan. Ik denk zelf dat het misschien komt door de hormonen die vrijkomen tijdens de seks.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Nee, borsten worden niet groter door seks, behalve als je erdoor zwanger wordt. Zwangerschapshormonen zorgen er wel voor dat je borsten groeien.

Daarnaast groeien borsten door groeihormonen en vrouwelijke hormonen. Je zit nog in de puberteit dus volop in deze fase. Tijdens seks komen er ook wel hormonen vrij, maar niet op een manier dat je borsttoename hierdoor te verklaren is.

Toegevoegd na 15 uur:
Ter verduidelijking van mijn antwoord.

Bij seks komen o.a. de hormonen Vasopressine (mannen) en Oxytocine (o.a. bij vrouwen) vrij. Deze hormonen worden aangemaakt bij positief onderling contact, zoals bij aankijken, aanraken, knuffelen en vrijen. Ook bij het verrichten van zorgtaken wordt er meer oxytocine aangemaakt.

De groei van borsten wordt gestuurd door o.a. Oestradiol. In de puberteit speelt er meer mee. Doordat de weefsels gevoelig zijn voor oestradiol groeien de borsten. Die gevoeligheid neemt later af en de borsten blijven dan niet groeien (tenzij bij zwangerschap of door dikker te worden, borstweefsel bevat immers ook vetweefsel).

In de Bron: hormones for dummies, geschreven door o.a. Petra den Sutter van het Universitair Ziekenhuis Gent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt niet. De borsten van een vrouw zwellen op tijdens de seks, net als de clitoris en tepels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja duh! tijdens de seks! Maar ze blijven niet opgezwollen, gelukkig niet zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, idd. Ik neem aan dat de vraag meer over blijvende groei gaat. Ik vind dat je niet kan zeggen dat borsten groeien tijdens de seks. De tepels worden hard, maar de rest is vetweefsel. Daar gebeurt weinig mee, er gaat nauwelijks extra bloed naar toe en zeker niet blijvend. Tijdens de zwangerschap gebeurt dat wel, dan wordt het weefsel veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bron kan het antwoord ondersteunen, maar is niet bedoeld als bewijslast. In mijn profiel kan je zien dat ik medische biologie heb gestudeerd en vanuit mijn kennis geef ik antwoord. Er werd niet gevraagd naar groeihormonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij deze een uitbreiding op het antwoord.

Andere antwoorden (5)

Ja dat is net zoals bij de piemel, dan wordt er meer bloed naar toegestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 17 jaar ben je nog volop in de groei ook je borsten. Als je zwaarder bent geworden dan kunnen je borsten ook groter worden. Dit staat los van sex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet het niet zeker of het broodje aap is .
maar destijds had ik de ene borst iets groter dan de andere .

vroeg aan mn huisarts hoe dan kon . vraagt ie heb je n vriend? ja uhmm hoezo.... stimulatie door aanrakingen etc
is mij toen verteld .

Heb er maar bij gelaten )))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou heel goed kunnen hoor, er zal geen wetenschappelijke verklaring voor zijn maar mijn borsten zijn 2 cupmaten gegroeid sinds ik een relatie heb. En ben 27 dus qua normale groei al klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ala aanvulling: ik ben niet zwanger en verder niet aangekomen qua gewicht of omvang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moeilijk te geloven... 2 cupmaten is heel veel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een relatie sinds je 16e? Dan kan dit wel 2 cupmaten groeien.
Je bent 17, en hebt sex. Ik vind nee, maar als antwoord op je vraag. Van sex worden je borsten niet groter. Maar ze kunnen wel steviger worden tijdens de sex als het gaat om sexuele tintelingen.
dat je 17 bent, en je borsten groter worden is opzich logisch, omdat je nog in de groei bent..