Kan je van te stretchen langer worden dus eigenlijk een beetje groeien?

Ik ben een jongen van 15 jaar en 1m67 .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij stel je elke dag wel een vraag waarbij je je leeftijd en lengte betrekt hier :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha , sorry ik ben nogal onzeker , ik kan er niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de antwoorden zullen niet veranderen lilttleboy, heb je dat al bedacht?

Antwoorden (7)

Je moet echt zelf groeien en aangezien je pas 15 bent heb je nog zat tijd om te groeien.
Antwoord op je vraag: Nee, van stretchen wordt je niet langer wachten is de enigste optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige dat er met stretchen gebeurt is dat je je spieren oprekt, ze worden soepeler.
Maar aangezien je botten hetzelfde blijven, zie je geen verschil in totale lengte. Je kunt alleen wat leniger worden.

Je bent 15, je groeit nog wel door hoor. Zorgen dat je gezond eet en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt en wat geduld.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje 1+
door genoeg beweging, dus ook stretchen blijf je gezonder dus dan kan je langer worden.
maar in principe door het stretchen op zichzelf is dit niet mogelijk.

maar je lengte is voor je leeftijd helemaal niet te klein. Wel 7,4 cm onder het gemiddelde maar daarmee is nog niks aan de hand. Het kan dat je groei gewoon iets later start dan gemiddeld. En zelf als dit niet het geval is, is er nog niks aan de hand. Al had je het zelf misschien graag anders gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi ja en ik ben dan nog van belgie want nederlanders zijn 1 van de grootste mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederlanders zijn inderdaad het langste volk ter wereld
http://nos.nl/video/163559-hoe-lang-is-nederland-nog-het-langste-volk-ter-wereld.html maar ben blij dat je tevreden bent met je lengte/ groei potentie! :D
je groeit nog tot je 23-ste in de lengte. tot je 19de redelijk snel, daarna vrij langzaam. dus geen zorgen, het komt allemaal goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar mijn zoon was op zijn 15e 1m61, hij is nu net 18 en 1m92, groeien doe je dus vast heel snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je groeit niet van stretchen. Je zult echt moeten afwachten of je nog groeit en zo ja, hoeveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, je lengte ligt al in feite genetisch vast....slechts bepaalde groeistoornissen of voedingstekorten kunnen je groei beinvloeden. De lengte van je lichaam wordt overigens bepaald door de groei van je botten en niet door je spieren/banden.