Wat bereik je met 100 push ups per dag?

Ik ben van plan om iedere dag 100 push ups te doen in mijn kamer wat kan je daarmee bereiken omdat wil niet dat het allemaal weg gegooid moeite is Gewoon in de avond omdat ik spieren wil opbouwen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Vrij weinig.

Mensen overschatten rustig aan doen. Als je heel veel push ups achter elkaar doet, betekent dat je spieren heel veel belast worden. Dit heeft als gevolg dat je je spieren of verkeerd traint, of dat je gewoon bijna geen effect ziet (spieren groeien met rust, niet alleen met trainen).

Als ik jou was zou ik dus gewoon rustig beginnen. 3 sets van 15 per keer op een avond is echt al meer dan genoeg. Als je merkt dat het te makkelijk gaat, kan je 3 sets van 20 en uiteindelijk 30 doen. Wil je daarna verder? Sportschool. Simpel als dat. Daar kan je namelijk je spier in een groter geheel trainen, waardoor het beter groeit. Ook heb je professionele mensen die je tips kunnen geven en er zo voor zorgen dat je jezelf niet overbelast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ik kan beter rustig aan beginnen en langzamerhand steeds meer ..? En als ik gelijk begin met 100 push ups bereik ik niks omdat ik mijn spieren dan niet laat rusten...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Misschien zul je in het begin wat moeite ermee hebben, maar je moet eerst een beetje uitzoeken wat jouw lichaam kan. Mensen die hun buikspieren trainen, kunnen ook makkelijk 100 keer per dag halen, maar zien geen resultaat. Het heeft puur te maken met het overbelasten van je spieren, eigenlijk moet je ook na elke sessie 36 uur rust houden, zodat je spieren weer goed op gang kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke heb je dat zelf meegemaakt of ....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik zelf niet, maar wel om mij heen meegemaakt dat mensen een jaar enorm hard aan het trainen zijn en geen vooruitgang zien. Het is zeg maar een basis iets in de 'fitness' dat je moet weten wanneer je je rust moet pakken en wanneer je weer verder kan gaan. Ik zie elke dag gasten die bijvoorbeeld alleen maar hun buikspieren trainen en die zijn al 2 jaar bezig en je ziet gewoon evenveel als wat iemand na een jaar kan hebben, als hij maar genoeg rust heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt voor de info

Andere antwoorden (2)

na een jaar ben je misschien wel een bodybuilder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een goede inzet ervoor hebt, bereik je er erg veel mee.
Je begint met 100 push ups per dag, en naarmate de tijd ga je steeds meer willen doen, 150, 200, en ineens ben je in de sportschool te vinden.

Push ups is een goede basis.