ik heb een operatie gehad in het buitenland (gepland) nu wil ik hier in Nederland op controle. Toen ik het ziekenhuis belde weigerde ze mij. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom weigerde ze je? Als hun denken te weinig van een specifieke ingreep af te weten, waardoor er gevaar voor jou gezondheid ontstaat, mogen ze je weigeren ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kennen de ingreep. Alleen wordt deze in Nederland niet zo snel uitgevoerd als in andere EU landen. De zorgverzekeraar heeft de operatie ook goedgekeurd!
Maar er werd gezegd dat ik NIET meer welkom ben in het ziekenhuis hier in Nederland.

Het beste antwoord

Neem contact op met je zorgverzekeraar hierover.
Komen jullie er niet uit, vraag dan advies aan de Ombudsman, telefonisch of via de site: 0900 - 6722722 maandag t/m vrijdag
10.00 tot 13.30 uur 0,30 cent per minuut

http://www.deombudsman.nl/gezondheid-en-zorg/rechten/pati%C3%ABntenrecht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om een specialist te kunnen zien en deze jou te laten onderzoeken heb je een verwijsbrief nodig van de huisarts.
Ga dus even langs de arts en overleg met hem en maak een afspraak in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat mag ,artsen en ziekenhuizen zijn erg allert op de mrsa bacterie,die veelvuldig in buitenlandse ziekenhuizen voorkomt, bij iemand die in een buitenlands ziekenhuis is geopereerd zal in elk geval een quarantaine ingesteld worden bij behandeling of opname in een nederlands ziekenhuis en bij een controle mogen ze dan ook weigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter eerst even een afspraak maken bij jou huisarts .
Alles even uitleggen aan hem en laat hem een verwijsbriefje schrijven .