Waarom poepen nadat ja al geweest bent?

Dit is een hele genante vraag,

maar als ik 's Ochtend om 7 uur opsta voordat ik naar school ga, doe ik altijd eerst m'n behoefte. Maar op school moet ik automatisch gewoon nog een keer, ookal heb ik thuis een grote boodschap gedaan. Op school moet ik op een gegeven moment ook nodig.

Als ik vroeg wegga, heb ik dit altijd. Ik ontbijt ook veel minder, wat niet slim van me is.
Door dit krijg je gewoon ook zenuwen voordat je naar school gaat, ligt het misschien daaraan?

Weet iemand waar dit aan kan liggen, of het gewoon bij de puberteit hoort?

Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Niets raars hoor, ik moet soms wel 4 keer per dag (hoge voedselinname). Het kan samenhangen met de voeding die je neemt, als je bijvoorbeeld veel licht verteerbare en bijna vloeibare voeding eet zoals kwark en/of yoghurt, of sowieso veel eet dan moet je vaker naar de wc. Het kan ook gewoon zo zijn dat je een wat snellere stoelgang hebt, zolang je geen rare dingen in je ontlasting ziet (bloed, zwart etc.) hoef je je nergens zorgen om te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dit had ik 1 jaar geleden eigenlijk nooit. Het is juist zo erg dat ik een scheurtje bij m'n jeweetwel heb, maar heb hiervoor al middeltjes gekregen. Maar op een vrije dag hoef ik maar een keer, en als ik vroeg weg moet, moet ik na 2 uur weer. Zou dit misschien tussen de oren liggen dan?
Kimath
12 jaar geleden
Eet je veel vezels? Daardoor moet je ook vaker, niks raars aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou inderdaad kunnen. Bedankt voor het antwoord en de reacties!