vasten als reinigingskuur, hoe gaat dat in zijn werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Kimath
12 jaar geleden
Je lichaam is prima in staat zichzelf te onderhouden, wat valt er te reinigen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja das ook een vraag die mij bezig houdt :)

Het beste antwoord

Vastenkuur met een ontgiftingsdieet of reinigingsdieet
Ontgiftigingsdieten zijn populair als methode om af te vallen. In Nederland worden er een aantal programma’s aangeboden die ervoor zouden moeten zorgen dat afvalstoffen uit het lichaam worden gezuiverd. Dit zou er onder andere voor zorgen dat de stofwisseling sneller gaat werken en het zo gemakkelijker is wat extra gewicht te verliezen.

Een voorbeeld is het gebruik van kruiden zoals heermoes, brandnetel en paardebloem. Deze kruiden werken vochtafdrijvend, helpen bij spijsverteringsproblemen en winderigheid en zorgen voor een zuivering van bloed en nieren. Een andere aanpak is het gebruik van infraroodwarmtestralingen. Infraroodwarmte stimuleert processen die zorgen voor een zuivering van opgeslagen afvalstoffen, het heeft het een gunstig effect op de huid, het vermindert cellulitis en het bevordert heling en genezing van huidletsels zoals acné en brandwonden. Infrarood zou ook gunstige effecten op het cardiovasculair systeem (hart en bloedvaten) hebbenen het de stofwisseling in het lichaam stimuleren.

In theorie functioneert je lichaam beter als het eenmaal vrij is van afvalstoffen. Je metabolisme gaat dan omhoog waardoor je die extra kilo’s kunt afvallen. De bedoeling van het programma is dat het lichaam wordt gereinigd door elke 2 uur vloeistoffen binnen te krijgen. Hierin kan men kiezen uit een aantal verschillende opties zoals: water, zelfgemaakte soep, fruit of groente jus en antioxidant in poedervorm. Met het 100% natuurlijk detoxificatie programma zou je veilig 10 kilo in 21 dagen kunt verliezen. Het is gebaseerd op de principes rust, vermindering en opbouw. Rust krijg je door het niet kauwen en het innemen van nutriënten in vloeibare vorm. Het elimineren van afvalstoffen, het rusten van het lichaam en het participeren in eliminatie therapie zorgt ervoor dat het lichaam wordt gezuiverd en herbouwd om het mogelijk te maken gewicht te verliezen.

Deze aanpak is wetenschappelijk niet onderbouwd. Het moet trouwens wel gecombineerd worden met een gezonde leefstijl en dat is wel effectief gebleken bij pogingen wat gewicht te verliezen. Ook worden er vraagtekens gezet bij de resultaten die er nou werkelijk worden geboekt. Het drinken van alleen vloeistoffen kan er snel voor zorgen dat er gewicht wordt verloren, maar of het op de lange termijn gezond en effectief is, valt te betwijfelen. Gezond eten en voldoende bewegen zonder ontgiftigingsdieet werkt net zo goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een heel populare reinigingskuur is het citroensap dieet, misschien is dat wat voor je?