hoe kan het maagdenvlies van een meisje breken tijdens het turnen of paardrijden?

dit las ik laatst ergens maar hoe zou dit dan gebeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.7K
Kimath
12 jaar geleden
Kan ook tijdens tampon inbrengen gebeuren, en het is geen echt vlies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En niet belangrijk.

Antwoorden (4)

Door de beweging en het rekken en strekken dat je bij turnen doet, bij paardrijden lijkt het mij een beetje vreemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je vast nog nooit op een paard gezeten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik hou niet zo van paarden ;-)
Er is geen maagdenvlies, dat kan dus ook niet breken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij paardrijden kan dit ook omdat je alle twee de benen aan een andere kant hebt en dus je benen telkens als het ware richting de split gaan
dat is dan ook de reden dat vrouwen vroeger niet of nauwlijks op de mannelijke manier paard reden

Toegevoegd na 7 minuten:
men dacht toen namelijk dat een vrouw waarbij het maagdenvlies nog intact was een maagd is. (dit is echter een fabeltje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat vrouwen in dameszit paardreden had voornamelijk als reden de jurken hoor! Ooit op een paard proberen te stappen op wat jij 'de mannelijke manier' noemt, met een hoepel in de rok van je jurk?! Dat is niet mogelijk. En als ze wisten, of dachten, dat het maagdenvlies kon scheuren van paardrijden, dan zouden ze toch niet meer voor de volle 100% geloofd hebben dat elk meisje waarbij het niet meer in tact was geen maagd meer was? En dat geloofden ze echt! Klopt mijnsinziens dus niet helemaal dit antwoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je ooit gehoord van het sprookje dat meisjes voordat ze ontmaagd werden eerst het bloed op een wit laken moesten ''knoeien''? En misschien ben ik niet helemaal uitgebeid genoeg geweest...
...het meisje moest tot het huwelijk het maagdenvlies behouden om te bewijzen dat ze nog maagd was. dat is een ding dat volgens jouw misschien niet helemaal klopte een ander ding waar je het over hebt is de kleding. Omdat meisjes toch niet op de mannelijke manier hoorde paard te rijden omdat dat het maagdenvlies kon scheuren konden ze zulke kleding met zo'n hoepel ook aan. (ps: een deel van je commentaar zou weggelaten kunnen worden als je mijn bron gelezen had)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet echt heus wel dat ze het maagdenvlies moesten behouden tot en met het huwelijk. Dat ontken ik ook nergens, en dat punt van je antwoord klopt ook. Mijn punt is dat het paardrijden in dameszit daar niks mee te maken had. Honderden jaren vóór ze van dat geloof over het maagdenvlies afvielen namelijk, mochten vrouwen bij het paardrijden al een broek dragen, omdat dit nu eenmaal praktischer was dan die idiote jurken. Die jurken droegen ze niet omdat ze in dameszit reden, maar ze zaten in dameszit omdat ze die jurken droegen.
Maagdenvlies kan niet breken. Maagdenvlies is namelijk een stukje huid helemaal vooraan rondom de vagina. Wel kan het maagdenvlies scheuren door bijv. de sporten die je genoemd hebt, omdat het maagdenvlies wordt opgerekt, en als dat teveel gebeurt, zou het eventueel kunnen scheuren. bij paardrijden idd omdat je met je benen verder uit elkaar zit dan dat je gewend bent, bij turnen door bepaalde oefeningen waarbij de benen ver uit elkaar gebruikt worden. Lees ook eens het stukje 'maagdenvlies' op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maagdenvlies