Na 5 minuten branderige ogen, hoe komt dit?

De laatste 3 dagen heb ik na 5 minuten al last van branderige ogen als ik achter de computer zit. Normaal komt dit pas na een lange dag achter de computer. Waardoor wordt dit veroorzaakt en wat kan ik er tegen doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je ogen zijn geirriteerd omdat ze 'droog' zijn. Het is een welbekende klacht onder mensen die veel achter een beeldscherm zitten. De reden daarvoor is dat je achter het beeldscherm ongemerkt minder met je ogen knippert waardoor je zog. traanfilm niet voldoende word aangevuld. De oplossing is simpel: knipperen. Kijk even weg van het scherm en knipper veelvuldig en herhaal dit een paar keer.

Je geeft alleen ook aan dat dit probleem onlangs erger is geworden. Dat duid op méér uitdroging of irritatie. Het kan zijn dat je omgevingslucht droger is (komt veel voor in de winter met de verwarming aan) of door vermoeidheid of misschien een andere irritatie, misschien zelfs een vorm van ontsteking.
Probeer extra te knipperen. Eventueel kun je Optilan oogdruppels van VSM proberen, daar heb ik zelf goede ervaringen mee.
Maar als je klachten al te ernstig zijn doe je er natuurlijk verstandig aan om even contact op te nemen met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ogentroost (euphrasia) innemen is hier heel goed voor. In tinctuur, kost zelfs niet zo veel.
Of de oogdruppels van Herbalgem zijn ook heel goed.