waarom is het voor mannen normaal om een baby schattig te vinden maar raar om een volwassen man schattig te vinden?

Toegevoegd na 41 minuten:
oke voor een speciaal persoon pas ik mijn vraag aan.
waarom is het voor DE MEESTE mannen normaal om BIJVOORBEELD een baby schattig te vinden,maar VOLGENS DE MEESTE MENSEN DUS NIET IEDEREEN!!!!!!!!!LET OP NIET VOOR IEDEREEN! raar om een volwassen man raar te vinden.
LET OP! DIT GELD NIET VOOR IEDEREEN

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, mooie vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou....voor veel mannen is een baby helemaal niet schattig en er zijn ook mannen die andere mannen schattig vinden, dus je vraag is generaliserend gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als een man tegen een andere man zou zeggen dat hij schattig is zou iedereen raar opkijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, dat is jouw vooroordeel. Je stelt dat "iedereen" raar opkijkt.... velen niet. Dat kan je zo niet zeggen.
Amadea
12 jaar geleden
Eén uitroepteken en kleine letters komen prettiger over als je iets duidelijk wilt maken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn dat je me "speciaal" noemt.... maar ik vind deze toevoeging niet netjes van je. Jij generaliseert, en ik zeg dat gewoon. Kennelijk kan je dat niet hebben. Jammer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@amandea ja. maar het had echt even extra duidelijkheid nodig.
@wendyh wie zegt dat ik het over you heb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WendyH, je bént speciaal, neem dit compliment gewoon lekker aan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wow: ik!
Dank je Annigje LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zal ik je zeggen dat je t mis hebt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owowowow.... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol

Het beste antwoord

Mannen zijn onderling competitief, het zijn van oudsher de jagers van het gezin.
In de bedrijfskantine gaat Pietje dus echt niet zeggen dat hij zo'n moeite heeft de auto in te parkeren. Komt wat namelijk zwak over.
Ik denk dat om die reden, we elkaar ook niet "snel" schattig noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mensen vinden baby's schattig: de aanblik van een baby roept spontaan zorggedrag bij ons op, ongeacht of we met het kind verwant zijn of niet. De evolutionaire reden hiervoor zou kunnen zijn dat deze reactie de kans verhoogt dat ouders goed voor hun kinderen zouden zorgen - indien de baby als schattig wordt ervaren, zouden ouders er ook meer zorg voor dragen.

Toegevoegd na 48 minuten:
evolutionair gezien is het raar voor een man om een ander volwassen man schattig te vinden, omdat we deze een concurrentie voor zichzelf vormt.
echter zijn dergelijke vraagstukken voor een deel ook cultureel bepaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt niet alleen voor mannen hoor! Omdat over het algemeen volwassen mannen niet schattig zijn. Schattig is iets kleins, iets vertederends, je krijgt de behoefte om het te beschermen. Die eigenschappen vind je niet zo snel terug bij een man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoor vaak genoeg vrouwen zeggen dat ze een man schattig vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik niet hoor, ze zeggen hooguit "wat een schatje", maar dat heeft niets met schattig te maken.