wat is dit?

Sinds enkele maanden heb ik een klein beetje rood bultje boven mijn bovenlip, hij word hard. net of hij uitdroogt maar gaat niet weg, doet geen pijn en jeukt ook niet, het bloed lang als ik hem wegkrab en komt terug, net of er iets wits en hards inzit, wat er overigens wel uit te knijpen is, maar nu komen er steeds meer naast, ook op mijn wang aan de andere kant van dat bultje, welke er per 2 dagen meer worden, in de buurt van mijn mond.
Wat kan dit zijn?
Mijn huisarts vind het jammer voor me, maar soms krijg je dingen als je zoals ik 55 ben en hij heeft psoriasis en daarvan krijgt hij ook nooit te horen waardoor het komt, dit zijn woordelijk zijn woorden, ik vind het een akelig gezicht en wil weten wat het is en er vanaf, weet iemand wat het is?
Alvast mijn dank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (8)

Jammer dat je huisarts hier niet op willen reageren.
Het kunnen een aantal best wel onschuldige dingen zijn.
Wellicht kun je hem toch nog overhalen een verwijzing voor een dermatoloog te geven.
Dat zou het beste zijn.
Anders zou een hele goede, ter zake kundige schoonheidsspecialiste er ook nog naar kunnen kijken.
Uiteindelijk ben je vrij om naar andere arts te gaan voor een second opion!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op deze site leest kom je misschien tot een conclusie:
http://www.huidinfo.nl/folliculitis.html
Op grond daarvan kan je een verwijzing vragen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook eens gehad. Een klein hard bultje net boven je lip. Je moet er vooral niet aankomen, dan wordt het alleen maar erger. Als je dat niet doet, gaat het vanzelf weg.
Maar als dit niet zo is. Ga terug naar de huisarts.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik het ook gehad en heb het nog steeds eigenlijk alleen dan op mijn lip, ik ben ermee naar de dokter geweest en die zei dat het een vertakking was van een bloedader, Wat hij mij toen had voorgeschreven was om naar de dermatoloog te gaan en die zou dan met stroom schokken het bultje weg halen, ik heb er toen voor gekozen om het niet te doen, heb het namelijk niet zo op stroom :P maar je kunt altijd een second opinion aan vragen als je het niet vertrouwd! in vele gevallen vergoedt de ziekenfonds dat wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
oja! het was niet ernstig ofzo, dus daardoor heb ik er voor gekozen hem te laten zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verhaal doet me een beetje denken aan de (vervang-)arts die tegen mij zei: "mevrouwtje, u moet maar accepteren dat u ziek bent."
Gelukkig was dat een vervangarts. Als het mijn eigen arts was, zou ik accuut een ander zoeken.

Wat je kunt doen is een second opinion vragen. Misschien is een verwijzing naar een dermatoloog ook een optie.
En anders moet je het in het particuliere circuit zoeken: schoonheidsspecialist bv.

Succes en ik hoop dat je er snel vanaf bent, want ik kan me voorstellen dat iets dergelijks in je gezicht niet prettig is. Het kan heel onzeker maken.

Toegevoegd na 56 seconden:
Trouwens: vervelend voor die arts dat hij iets heeft waarvan hij niet weet waar het door komt, maar daar ben jij toch niet mee geholpen en je bent daar ook niet om naar zijn problemen te luisteren... Wat een nare arts zeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het een Hemangioom kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee wat het is hoor. Maar misschien zou je ook een 'second opinion' bij de arts van je ziektenkostenverzekering kunnen vragen. Telefonisch weliswaar maar wel gratis. De meeste ziektekostenverzekeringen hebben een telefonische hulplijn. De reactie van je huisarts is m.i. waardeloos. Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als steelwratjes, de huisarts in jou geval een dermatoloog of goede schoonheid specialist kan ze weg branden. lidocaine creme smeren voorat je gaat dat verdooft erg goed.

Je huisarts is verplicht je een verwijzing voor de dermatoloog te geven. Als hij echt moeilijk doet kan je wachten tot hij op vakantie is en de plaatsvervanger een door verwijs vragen.

Sterkte ermee,