Wat doe je als je een migraine aanval hebt en met een peuter alleen op vakantie bent?

Dus je de zorg van je peuter niet uit handen kan geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat je dan doet? Je erdoorheen ploeteren, je zult wel moeten. Een peuter kan niet zonder toezicht dus er is geen andere optie.
Let alvorens de aanval goed op de accommodatie, is die veilig? Is die af te sluiten? Staan er geen gevaarlijke dingen?
Bij een aanval: peuter installeren met boekjes, peuter proberen uit te leggen wat er aan de hand is, drinken en wat te eten klaarzetten en eventueel TV voor peuter, zelf pijnstilling innemen, gordijnen dicht, oordoppen in, liggen (eventueel met matras op de grond) en uitzitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het vanuit je nek komt kan je het zelf een beetje weg masseren. Die grote knobbels met lichte draaibewegingen masseren. Wordt even erger maar daarna zwakt het af. Bij mij komt het altijd uit mijn nek. Wat ook wel eens helpt om smiddags samen met je peuter even op bed te gaan liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt duidelijk nog nooit een migraine aanval gehad.
Je zult wel moeten (de zorg uit handen geven). Klop aan bij de receptie, zoek een noodoplossing, maar je krijgt weinig keus. Heb je wel medicijnen? Misschien kan iemand van de camping je naar een huisartsenpost brengen voor medicijnen om er zo snel mogelijk vanaf te raken. Maar als je een echt goeie aanval hebt, kun je simpelweg tijdelijk niet zelf voor je peuter zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan informeren bij een arts op je vakantiebestemming, of je op één of andere manier tijdelijk kan geholpen worden. Door de medicijnen kan je in slaap vallen overdag en dat lijkt me toch niet veilig voor je peutertje. Als dat niet mogelijk is, moet je er met de moed der wanhoop doorheen.
Misschien toch maar niet té ver uit de buurt op vakantie gaan met een klein kindje, als je weet dat je een migraine-aanval kan krijgen. Zo ben je vlug thuis of kan iemand uit de vertrouwde omgeving je uit de nood komen helpen.