Wat te doen bij vasthouden vocht na geboorte?

Na de geboorte van onze zoon (inmiddels al ruim een jaar) hou ik vocht vast en heb ik een opgeblazen buik (bolle buik maar zeker geen vet) terwijl ik verder niet veel eet en redelijk normale stoelgang heb. Ik heb een blijvend vol gevoel en heb dus ook geen honger gevoel meer. Zou dit ook nog met hormonen te maken kunnen hebben? Iemand misschien enig idee of tips? Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou het niet weten, maar misschien moet je even langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord, maar een reactie.
Als de bevalling al ruim een jaar geleden is, denk ik niet dat het daar nog mee te maken heeft. Het is wel zo dat hormonen een rol kunnen spelen bij de vochthuishouding.
Ook pilgebruik kan zorgen dat het weefsel wat meer vocht vasthoudt. Een arts kan je daar de juiste uitleg over geven.

Er is één gouden regel bij vocht vasthouden: wees zuinig met zout. Zo houd je minder vocht vast. Zorg ook voor genoeg beweging. Bewegen stimuleert de doorbloeding, waardoor het vocht kan verminderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel drinken: water, thee.
Bewegen.
(zout is al genoemd)