Als ik me stop week gehad heb met de anticonceptiepil, na hoelang is deze dan weer veilig?

Als je meer informatie nodig heb om deze vraag te beantwoorden moet u er even om vragen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
Lees de bijsluiter nog eens, je blijft gewoon beschermd.

Het beste antwoord

Als je de stopweek hebt gehad, zoals voorgeschreven, is de pil gewoon veilig. Dus na drie weken slikken een week stoppen en daarna weer drie weken slikken. Als je de pil op deze manier gebruikt, ben je nagenoeg 100% beschermd tegen zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik slik 3 strippen van me pil achter elkaar, dus 9 weken en dan 1 stopweek, is die dan ook gelijk veilig zodra je hem weer in neemt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem! Een risico is dan wel dat je doorbraakbloedingen krijgt, dat gebeurt soms als je meerdere strips achter elkaar neemt. Ook tijdens de stopweek ben je gewoon beschermd!

Andere antwoorden (3)

Na je stopweek begin je weer aan een nieuwe strip en dan is het direct weer veilig. Of bedoel je wat anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens je stopweek ben je ook beschermd dus eigenlijk ben je altijd beschermd!! Mits je geen pil hebt over geslagen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LEES de bijsluiter, en eerdere vragen hierover.
Als je pil volgens voorschrift slikt (en geen antibioticakuur hebt gehad die 'm onbetrouwbar maakt - dat staat dan in de bijsluiter van de antibiotica -, je hebt niet overgeven vlak na het slikken van de pil of heftige diarree gehad), dan ben je de hele maand veilig, ook tijdens de stopweek - want de puil voorkomt een eisprong. Waar geen eicel is, kan die ook niet bevrucht worden.