Een hele goede vriend van mij heeft het erg druk en heeft haast geen tijd meer voor mij. Moet ik nu het contact verbreken ? of niet ?

Een hele goede vriend van mij die ik goed ken, gaat binnenkort trouwen. Hij heeft het tegenwoordig erg druk. En heeft tegenwoordig weinig tijd voor mij. Moet ik nu het contact verbreken of toch nog onderhouden ? En moet ik dan toch nog op de trouwerij komen of niet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je hoeft het contact niet te verbreken als de verstandhouding in principe nog goed is. Maar het kan wel zo zijn dat jij zelf ook minder gauw initiatieven neemt t.o.v. hem. En waarom zou je niet naar z'n bruiloft gaan? Als je wordt uitgenodigd wil dat zeggen dat hij je niet is vergeten en je er graag bij wilt hebben. Zo ontmoet je ook weer nieuwe mensen waardoor nieuwe vriendschappen kunnen ontstaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Onderhoud het!
Ik had een vriendin en ik had precies hetzelfde probleem maar nu heb ik spijt.
Het is belangrijk hij heeft het gwn druk dat is alles!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft aan dat het een hele goede vriend is. Verbreek het contact dan ook niet. Geef aan dat je het jammer vindt dat je minder contact hebt, maar begrijp zijn drukte van dit moment en spreek uit dat je na de drukke periode elkaar vaker hoopt te zien/spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een goede vriend betreft, zou je moeten kunnen begrijpen wanneer iemand wat meer of minder tijd heeft. Hij is met voor hem heel belangrijke dingen bezig waardoor er minder tijd voor anderen is. Ik zou zeggen, gun hem het geluk en de tijd voor vriendschap komt vanzelf weer terug. Zou het contact zeker niet verbreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook hele goede vrienden hebben niet altijd tijd voor elkaar. Je weet dat het goed zit.
Wacht het gewoon af, en neem het hem niet kwalijk. Hij gaat binnenkort trouwen, dat vergt de nodige voorbereidingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echte vrienden zijn schaars in het leven. Dus het contact in geen geval verbreken. Ga ook zeker naar de bruiloft. Je vriend heeft het nu gewoon heel druk. Er gaat een tijd komen dat hij weer meer tijd heeft voor jou, en dan kunnen jullie weer leuke dingen doen samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt zelf een heel goede vriend, zoiets zeg je niet zomaar. Als het echt een hele goede vriend is dan zeg je dat omdat je dat weet, of denkt of hoopt. Dan is ook nog van belang wat is de opvatting van de hele goede vriend m.b.t. jullie vriendschap. En niet onbelangrijk van zijn a.s. vrouw.

Iets moet altijd wederzijds zijn om goed te werken. Dan kunnen er altijd omstandigheden zijn waardoor er (tijdelijk) omstandigheden kunnen zijn waardoor iets (in dit geval jullie vriendschap) op een lager pitje komt te staan.

Als het een echt goede vriendschap is dan kan die een stootje hebben, maar je voelt je begrijp ik eigenlijk een beetje gekwetst en dan moet je jezelf eerlijk afvragen. Is de vriendschap wel zo sterk als ik altijd heb gedacht of kwam dat meer van mijn kant. En ook moet je je afvragen is deze vriendschap zo belangrijk voor mij dat ik die toch in stand wil laten.

Ik kan zoals je de situatie schetst wel begrip hebben voor die vriend dat hij het (even) erg druk heeft, maar dat moet dan wel tijdelijk zijn en wat dat betreft zal dit de toekomst leren.

Dan kun je altijd nog kijken of je er voor voelt om de vriendschap voort te zetten en het contact verbreken.

Alleen al vanwege het feit dat jullie bevriend zijn geweest zou ik in ieder geval altijd naar de trouwerij gaan. Wat de uitnodiging hiervoor betreft geeft ook al een indicatie over zijn gedachte over de aard van jullie vriendschap. Tenzij hij een heel grote familie heeft zal hij je dan toch in ieder geval uitnodigen voor zijn trouwfeest, hetzij voor de hele dag of het feest of een receptie.

Hier valt waarschijnlijk iets uit af te leiden. Hoe dan ook een goede vriendschap is veel waard en een contact is zo verbroken, maar minder gauw hersteld.
Ceeve