wat zijn de bijwerkingen metoprololtartraat accord 50mg ?

Ik heb geen pc en op mn telefoon kan ik het niet vinden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk in de bijsluiter.

Het beste antwoord

Zeer vaak (> 10%): vermoeidheid.

Vaak (1-10%): duizeligheid, hoofdpijn. Bradycardie, orthostatische hypotensie, palpitaties, dyspneu bij inspanning, koude handen en voeten, fenomeen van Raynaud. Misselijkheid, buikpijn, diarree, obstipatie.

Soms (0,1-1%): oedeem en precordiale pijn, verslechtering hartfalen, eerstegraads hartblok, cardiogene shock bij bestaand acuut myocardinfarct. Bronchospasmen (ook bij patiënten zonder obstructieve longziekte). Huiduitslag zoals urticaria, psoriasisachtige en dystrofische laesies van de huid, toegenomen zweetproductie. Paresthesie, spierkrampen. Verminderde alertheid, slaapstoornissen, nachtmerries, depressie. Gewichtstoename.

Zelden (0,01-0,1%): hartaritmieën. Droge mond, droge ogen, visusstoornissen, conjunctivitis, rinitis, Haaruitval. Nervositeit, angst. Erectiele of seksuele disfunctie. Gestoorde leverfunctie.

Zeer zelden (< 0,01%): gangreen bij al bestaande ernstige perifere doorbloedingsstoornissen. Trombocytopenie. Oorsuizen. Smaakstoornissen. Fotosensibilisatie, verergering psoriasis. Artralgie. Hepatitis. Geheugenverlies, verwardheid, depersonalisatie, hallucinaties. Libido–en potentiestoornissen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Let wel, het zijn MOGELIJKE bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de bron een hele lijst, teveel om hier op te noemen.