Ik heb opeens allemaal kleine jeukende bultjes over mijn hele gezicht, wat is het en is er een oplossing?

Ik ben net terug van mijn eerste camping vakantie en sinds 3 dagen geleden in de ochtend kreeg ik op eens jeuk bij mijn kaak (en tijdens het krabben ontstonden bultjes) en gister zat het over mijn hele gezicht. Mijn huid is erg droog met name op mijn voorhoofd en ik heb het maar met Horma (een vette huid crème die ik al jaren - dag in dag uit - gebruik) op gesmeerd. De bultjes zijn heel klein, zitten dicht op elkaar en zijn huidkleurig en zichtbaar van (heel) dichtbij.

Het enige wat ik me kan bedenken is zonneallergie, maar wanneer ik dat intyp op google zie ik allemaal van die grote rode vlekken, en dat is het totaal niet.

Komt iemand dit bekend voor en weet wat het is met eventuele oplossingen/genezingswijze?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Het is inderdaad waarschijnlijk een allergische reactie op iets. Ik gebruik altijd cetricine van de aphotheek. Dit is een heel klein pilletje en die helpt je lichaam te vechten tegen de allergie. Deze wordt ook wel eens voorgeschreven bij hooikoorts maar ik gebruik het bij muggensteken en andere rare bultjes. Je kunt deze zonder doktersrecept halen. Ik zou zeggen probeer het eens! Als het niet werkt niet krabben en naar de dokter!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is best mogelijk dat het zonnenallergie is. Ik heb daar ook last van, op mijn armen. Het zijn kleine bultjes, vreselijk jeuken. Wat je het beste kan doen is, om vandaag naar een goede drogist te gaan en daar vragen om een creme tegen die allergie.
Om het te voorkomen moet je voortaan een goede beschermingsfactor op je gezicht smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij ziet zonneallergie er toch anders uit, platje. Die bultjes zijn rood en niet huidkleurig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft niet persee Siska, bij mij ze niet allemaal rood.
Proberen om niet te krabben, want dat maakt het vaak erger. Zonneallergie is het inderdaad zeker niet. Daar heb ik last van, en dat ziet er anders uit. Je hebt misschien nieuwe make-up gebruikt waar je allergisch op reageert. Of tijdens je vakantie in aanraking geweest met dieren? Het lijkt alleszins op een allergische reactie. Wat je mogelijk kan doen is het receptvrije medicijn Claritine nemen. Dat helpt alleszins tegen de jeuk. Als de bultjes niet verdwijnen raad vragen aan de huisarts.