Hoe laat ik mn oma nog zie dat ik van haar houd onlangs.....

Ik ben 1 van haar vele kleinkinderen, maar ik probeer zo goed me best tedoen door beleefd te zijn enzo en soms grappige opmerkingen te maken maar ik spreek de taal niet goed laten we zeggen dat bijv. Mn oma engels is maar ze woont in nederland en ik woon ook in nederland en spreek de taal vloeiend maar engels spreek ik met een slecht accent begrijpen doe ik allemaal wel maar praten lukt soms wel. En ze is oud en is nu nog op vakantie maar ik heb het gevoel en mn moeder zij ook ongeveer hezelfde dat ze volgens mij ieder moment weg kan gaan.... Want ze heeft een paar maanden geleden in het ziekehuis gelegen, vandaar dat ik vind dat ik er nu nog wat aan kan doen voordat het telaat is, En ik mezelf een schuldgevoel bezorg.
Want mn andere familie leden bijv. Mn neef is daar vaak en helpt haar ook als ze bijv. Even naar de winkel moet. ik denk dat ik niet meer zo speciaal ben vergeleken met hem & andere familie leden.
En nadat ze was opgenomen in het ziekehuis was ze veel vergeten dus ik wil voordat het telaat is haar nog een leuk tijd tegeven voordat ze weggaat.

Ik ben trouwens een jongen van 13jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Vraag op school bijles in engels of welke taal je oma spreekt maar ik denk niet dat dat het eerste is waar jij je druk om moet maken ik zou als ik jou was gewoon lekker vaak bij je moeder wezen want als het zo slecht met haar gaat lijkt me dat ze je steun kan gebruiken en dat engels is niet moeilijk gewoon veel leren op school en er buiten
Veel sterkte met je moeder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samen iets leuks gaan doen en voor da engels kunt ge me haar naar een engels film , concert , ... gaan dan leer je automatisch wat engels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je maar geen zorgen maken. Als ik je vraag en toelichting lees, dan weet ik zeker dat je oma veel van je houdt, en jij ook van je oma. Taal is niet zo belangrijk. Ga er maar naar toe, geef haar maar eens een mooie roos, en houd haar hand maar eens vast. Ze zal zeker weten wat jij bedoelt. Daar zijn niet zoveel woorden voor nodig. Als je er voor haar bent, hoef je niet zoveel te zeggen.

Fijn dat je zo om je oma geeft. Het zal haar heel goed doen! Ik hoop dat ze er nog een tijdje voor je zal zijn, en jij voor haar. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker waar!!
Wat lief van je zèg! Taal is op dit moment niet zo belangrijk..het gaat om liefde tussen oma en kleinkind! Woorden zijn niet altijd de enige manier om aan iemand laten zien hoeveel je van ze houdt. Je kan bijv een zelfgemaak cake voor haar maken (of haar lievelings recept) en gezellig samen te gaan eten. Meer tijd samen om gewoon naar elkaar te kijken, voelen, genieten! Veel sterkte! Alles komt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oma's houden onvoorwaardelijk evenveel van ieder van hun kleinkinderen. Sommige zien ze vaker dan andere, maar voor ieder kleinkind hebben ze een plaatsje in hun hart.

Wat je zou kunnen doen, in plaats van een taal te spreken. Is een universele taal te gebruiken. Ik heb het dan over lichaamstaal. Je kan haar af en toe een knuffel geven, of een kusje. Laat haar weten dat je haar lief hebt. Dat zal je uiteindelijk net zo fijn vinden als je neef die mee boodschappen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf een oma. Geloof me, je hoeft niets speciaals te doen. Gewoon het feit dat je er bent is genoeg voor je oma. Mijn kleinkinderen willen ook vaak iets doen, helpen, bloempjes plukken, me laten lachen... Dat is natuurlijk heel fijn, maar het verandert niets aan de liefde die ik voor hen voel, die liefde is er altijd. En zo zal het ook zijn bij jouw oma, jouw aanwezigheid zal haar goed doen, of je nu haar taal spreekt of niet.
Dus probeer zoveel mogelijk bij je oma langs te gaan, geef haar een knuffel en een dikke zoen, dan is ze gelukkig, en jij ook :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mooi antwoord! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je mesher :)
Raak haar aan, haar haar, haar hand.