Kun je beter zingen als je meer buikspieren hebt?

En kun je dan minder goed zingen als je minder hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Sterke buikspieren helpen zeker bij het zingen.
Buikspieren gebruik je namelijk bij de ademhaling. Alle ademhalingsspieren, zoals het middenrif, tussenribspieren, en ook de spieren in je schouders, komen zeer van pas bij het zingen.
Hoe meer getraind deze spieren, hoe meer kracht je ermee kan zetten en hoe meer controle je erover hebt.
Hierdoor heb je dus ook een krachtigere en meer gecontroleerde luchtstroom langs je stembanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke kadootjes geef jij je vrienden? Kennen wij elkaar? Oh en sorry dat ik niet door had dat het een grapje was, maar volgens mij denken de meeste mensen wel degelijk dat dikke mensen geen sterke buikspieren hebben ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh als ik je zo noem, dan ben je inderdaad mijn vriend. Ik heb namelijk altijd gelijk.
Ha, die Ireneluvstories;

Ik denk het niet. Volgens mij had Pavarotti ook niet bepaald een sixpack. Beheersing van het middenrif en de ademhaling, goede stembanden en een flinke longinhoud zijn belangrijker om goed te kunnen leren zingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft evenveel buikspieren. Hooguit verschillen ze in mate van ontwikkeling / sterkte.

Met (veel) zingen- mits je een goede buikademhaling hebt, en die is niet afhankelijk van de sterkte van je buikspieren ! - versterk je die vanzelf, maar met name je middenrif is belangrijk voor je ademsteun (en die kun je niet trainen).

Echt problemen met zingen krijg je pas als je een hoge (borst)ademhaling hebt ; dan heeft je stem helemaal geen 'steun' en wordt het snel wabbelig of pieperig, al heb je een wasbordje of een sixpack. Ademhalingsoefeningen zijn uiteindelijk dus belangrijker dan buikspieroefeningen - maar kwaad kan dat nooit ;-)