Hoe gevaarlijk is het, als een kwikkoortsthermometer tijdens het tempen in je achterste breekt. En het kwik je lichaam in loopt?

Of zijn alleen de dampen giftig en kan het kwik geen kwaad in het lichaam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De druppeltjes kwik zullen spoedig het lichaam op natuurlijke weg verlaten.
Een groter direct gevaar vormt het gebroken glas.
De kwikdruppels zullen echter geleidelijk verdampen, de kwikdamp zal door inademing schade kunnen veroorzaken die pas veel later tot symptomen leidt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Toxische effecten bestaan onder meer uit hersenletsel, nier-, en longbeschadiging. Kwikvergiftiging kan leiden tot verschillende ziekten, zoals acrodynie, Hunter Russell-syndroom, en minamataziekte (symptomen zijn onder meer karakteristieke achteruitgang van de zintuigen (zien, horen), spraak, verstoord gevoel en gebrek aan coördinatie). Het type en de omvang van de symptomen is afhankelijk van het individuele toxine, de dosis en de aard en duur van de blootstelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik het in het vervolg toch maar digitaal doe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie weet ontvang je dan ook wel Anaal-digitaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verticaal op dit kanaal! :-))))

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me slecht voor je, naar de doktor zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel een heel makkelijk antwoord....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....het meest gegeven antwoord op de medische vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat dat meestal ook de beste oplossing is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms wel; vaak niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is die doktor nog familie van de boktor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee maar het meervaud is ongetwijfeld 'doktorren'.
Kwik is heel gevaarlijk voor het lichaam. Het kan kwikvergiftiging veroorzaken. Met jouw voorbeeld zou het niet zo snel kunnen gebeuren. Ten eerste omdat ze al lang niet meer verkocht worden en ten tweede, je wel hele rare bewegingen moet maken wil dat gebeuren.
Waar je wel kwikvergiftiging mee op kan lopen, is door het eten van vis (door de bodem en water) Of vervuilde lucht. Meerdere kan je zien in de link. De symptomen zijn oa: jeuk, zwelling pijn en nog meer ernstigere dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je met een vis,b.v. een paling ook je temperatuur opnemen?
Anders is de kans,dat ik die in mijn achterste steek, bijzonder klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je in ieder geval verzekeren dat de temperatuur snel oploopt, mocht je het overwegen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit te denken aan: fileren en daarna bakken of stoven. Ze worden ook wel ingemaakt in gelei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk houd ik meer van gerookt.
Je hebt een lieve vrouw en kleindochter Moolkeesje:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dat betreft ben ik wel gezegend, ja.