bestaat er een spreuk(zin) uit de bijbel om te bidden over iemand die je erg dierbaar is in leven te houden?

Toegevoegd na 24 minuten:
niet dat ik zo gelovig ben maar die ander wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of iedereen onderstaande 'reclame' ("Ads door Google") ziet, maar die is wat mij betreft ver over het randje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom noem ik 'm niet inhoudelijk.

Het beste antwoord

Allereerst heel veel sterkte. Ik ben ook niet heel gelovig, maar als ik weet dat iemand steun kan gebruiken (ik heb gelukkig nog niet zoiets heftigs meegemaakt als jou nu), dan brand ik een kaarsje voor die persoon. Bijvoorbeeld bij een operatie of medische uitslag of examen of zo. Ik heb het ook gedaan voor iemands kat die moest inslapen als ie maar niet ging plassen, ze hadden alles geprobeerd en net toen ze de beslissing had genomen om te zeggen dat dat dan maar moest, bleek het beest toch geplast te hebben, de middag ervoor. Toen mijn kaarsje brandde, bleek achteraf.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoewel ik niet zo goed weet hoe dat moet, doe ik daar wel eens een gebedje bij. In de trant van dat ik hulp en steun vraag voor die persoon.
Door er zo mee bezig te zijn, stuur je die ander postieve energie, is mijn beleving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet als een soort wonderspreuk als je dat bedoelt... Maar ik denk wel dat er een levende God is die zielsveel van mensen houdt! Vraag het Hem gewoon! Wie weet ;-) Sorry voor mijn enthousiasme, het ontglipte me, maar ik ga het toch maar niet deleten, want ik ben heel blij met Hem! Hij heeft zoveel voor mij en mijn gezin gedaan! Helaas is mijn vader pas aan kanker gestorven... Moeilijk te begrijpen, nog steeds, maar ik zou toch niet zonder God willen leven. Hij geeft betekenis aan ons leven en hoop voor de toekomst! Ik geloof dat wij mijn vader weer mogen terugzien. Klinkt vast raar, maar het geeft mij rust :-) sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Een + als het kon met iPhone.
Je kan het gewoon vragen in je gebed
maar bedenk wel
Dat God iets anders van plan kan zijn
Niet mijn wil geschiedde maar de Uwe is eigenlijk de moeilijkste zin die altijd bij dit gebed past.
zelfs Jezus kwam daar niet onderuit.

Ik ken de omstandigheden niet of het een oud iemand is of jong en het kan dus allemaal nogal onrechtvaardig zijn
maar door die laatste zin kan je ondanks alles het aan Hem overgeven.

het is ook Zijn verantwoordelijkheid tenslotte
Alleen als je God niet zo goed kent.
Dan kan het nogal moeilijk zijn het aan Hem over te laten wat er ook gebeurd.

Bedenk maar dat als je God kent als een Vader dan kan je die dingen aan hem overlaten, want de dood slaat je letterlijk alles uit handen soms en het enige dat overblijf is je vertrouwen.

Maarre weest niet al te deemoedig hoor, soms laat ie zich echt verbidden.

sterkte met je gebed
12 jaar geleden
Nee, volgens mij niet.
En helaas , soms moet je iemand die je erg dierbaar is laten gaan. Dit klinkt harder dan ik het bedoel, maar"in leven houden" is dat echt wat jij je dierbare gunt?
Soms getuigt het van meer liefde om iemand te laten gaan.
Maar ik wens je veel sterkte, want ik denk dat je deze vraag niet voor niets stelt

Toegevoegd na 2 minuten:
En helaas is de bijbel geen toverboek, je kunt er houvast aan hebben , dat wel
anneliez