Niet besneden?

Hi Ik ben 20 jaar en ben niet besneden is dat erg?
als ik huid van mijn eikel naar achteren trek doe het eenbeetje pijn is dat normal. Ik heb nog geen seks gehaad en als dat komt wilik me niet shamen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (8)

Niet besneden zijn is niet erg maar het hoort geen pijn te doen en zeker geen 20 jaar. Er kan heel veel dingen aan de hand zijn met een "beetje pijn" te kleine voorhuid te kort toompje. en je toompje hoort niet alleen tijdens het seksen naar achter maar ook onder de douche.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verreweg de meeste mannen in Nederland zijn niet besneden, je bent dus heel normaal. Absoluut niets om je voor te schamen.

Een onbesneden penis vraagt wel iets meer hygiëne dan een besneden penis: zorg ervoor dat je tijdens je dagelijkse douche de voorhuid even naar achteren trekt om daaronder ook te wassen. Dat hoeft niet met zeep, als je maar wel iedere dag even het witte spul dat onder je voorhuid kan zitten er goed af spoelt.

Dan een intieme vraag: masturbeer je wel eens? Zo nee, dan zou het kunnen dat je voorhuid nog een beetje strak zit, vandaar misschien dat het een beetje pijn doet. Het zou ook kunnen komen door gebrekkige hygiëne. Als je wat vaker masturbeert en de boel schoon houdt, gaat het waarschijnlijk vanzelf over. Gaat het onverhoopt niet vanzelf over, ga dan even naar de huisarts. Ja, dat is genant, maar je penis heb je nog langer nodig dan vandaag, wees er zuinig op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet, als vrouw, niet of het normaal is dat het een beetje pijn doet. Maar ik heb al 30 jaar een man die niet besneden is en heb het nooit gemist. Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent op jouw leeftijd, maar schamen voor je lichaam is echt niet nodig. Voor vrouwen is het niet van belang hoe je penis er uitziet. Lief zijn is veel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zit je voorhuid een beetje strak. Het is ook mogelijk dat hij nog niet helemaal "los " is geraakt van de eikel. Het kan slim zijn om de huisarts even te laten kijken .
De meeste mannen in Nederland zijn onbesneden. Onbesneden zijn heeft zowel voordelen als nadelen .
Voordelen
-- Je voelt meer tijdens seks .
--Je eikel droogt niet uit , wat me een heel onplezierig gevoel lijkt.

Nadelen:
-- Je moet je onder je voorhuid wassen omdat het anders onhygienisch wordt.
-- Je hebt een iets grotere kans op HIV besmetting als je onveilig zou vrijen dan besneden.
-- Bij het plassen wil je wel eens naast richten door die voorhuid .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oplossing voor het niet goed kunnen richten is om bij het plassen ook de voorhuid even naar achter te trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk! je denkt er niet altijd aan alleen...
Niet besneden zijn is niet erg ; het is namelijk de volkomen normale en natuurlijke situatie. Verminking van het mannelijk geslachtsdeel nog voor er enige medische reden voor is wordt dan wel steeds normaler, onder invloed van enkele religies die dit voorschrijven, maar is alles behalve normaal of natuurlijk. Het kan zelfs signifikante nadelen hebben.

Maar er zijn wel degelijk gevallen waarin een besnijdenis wel een oplossing kan zijn voor problemen. Het mag namelijk inderdaad geen pijn doen als je je voorhuid naar achteren trekt ; dit is zelfs noodzakelijk om de penis goed te kunnen reinigen en moet derhalve eigenlijk dagelijks gebeuren. Als het altijd pijn doet en blijft doen, kan het zijn dat de voorhuid wat te strak is (zeker als het ook in niet-erecte toestand pijnlijk is) of het 'toompje' (het reepje vel waarmee de voorhuid vastzit aan de eikel) kan tekort of overgevoelig zijn. Wanneer je seksueel actief wordt, is er een grote kans dat het (regelmatig) wat uitscheurt. Overigens hebben heel wat (onervaren) mannen daar last van, maar gaat het op den duur meestal over.

In dat geval kun je het beste contact opnemen met de huisarts, want wellicht is een (gedeeltelijke) besnijdenis dan toch de beste oplossing. En ondanks de verminderde gevoeligheid, kun je ook in besneden toestand nog een bevredigend sexleven hebben. Zolang er maar iets beweging mogelijk blijft in de huid rondom de penis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij veel jonge mannen is de voorhuidopening een beetje te strak. Dat zegt eigenlijk alleen, dat je jouw zaakje onder de douche niet goed wast (helemaal terugtrekken die handel). Hetzelfde bij het aftrekken, je moet de eerste keren even jouw tanden op elkaar zetten. Als het velletje daarna niet meeteen terugwil, dan gaat dat later wel weer vanzelf. Dan moet je een halfuurtje met een blote eikel rondlopen. Op zich is dat wel goed, om de overgevoeligheid, die je zeker hebt, te verminderen. En hoe beter en vaker je oefent, de te vlotter gaat het. Ik weet uit ervaring, dat het frustrerend is als het de eerste keer niet op wil. Dus oefenen jongeman. Voordeel van niet besneden zijn is, dat jouw eikel gevoeliger is, nadeel is, dat je soms met babyolie het zaakje glad moet houden. Als je naar de dokter gaat, dan krijg je magnesium poeder, althans dat kreeg ik vroeger, maaar dat is nog erger dan de kwaal.

Toegevoegd na 5 uur:
uiteraard is besnijdenis een mogelijke oplossing, maar liever vroeger dan later. of helemaal niet natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
besneden draait puur voor het schoon houden van de paal maat. Het doet geen pijn. Je krijgt eerst twee prikjes op je balle. En dan wordt dat velletje gesneden. En dan krijg je paar hechtingen derop. En dan loopje paar in een rok. En slaapje ook paar dagen met zo'n omgekeerde pan opje lul. En dan ben je besneden. En als ik goed weet zijn in V.S 80% de pornsterren besneden. Omdat vrouwen besneden lullen lekkerder vinden. (dit las ik eensx gewoon op intrnet) ik wens je succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: ga even naar de huisarts. Die kan je er het beste over adviseren.

De meeste nederlandse jongens worden niet besneden dus wat dat betreft hoef jij je niet te schamen.