Ik hoor vaak op tv en internet filmpjes dat politie voor joden worden uitgemaakt maar waarom?

Zit hier nog een reden achter??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn simpele zielen, die zich staande kunnen houden in een groep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@platje, ja dat zeg ik ook altijd over de politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, maar gelukkig doen die in die tijd nuttige dingen.

Het beste antwoord

Oneindige domheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het domheid is klopt,maar dat is nog geen antwoord op de vraag...of wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het ook niet :)

Andere antwoorden (1)

Dat gebeurt wel door aanhangers van Feyenoord als ze tegen Ajax spelen. In Amsterdam wonen/woonden relatief veel joden. Iedereen uit Amsterdam of omgeving kan daarom worden uitgescholden voor jood. Dat kan overigens strafbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan of dat is strafbaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal zeker is dat niet. Het Gerechtshof Den Haag heeft wel een voetbalfan veroordeeld: De verdachte heeft zich schuldig gemaakt aan belediging van drie verbalisanten, door hun op de openbare weg mondeling de termen 'Joden, joden' toe te voegen. Dit geeft blijk van disrespect voor het gezag. Politieambtenaren moeten kunnen functioneren zonder hinder te ondervinden van beledigingen vanuit het publiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feyenoord aanhangers noemen de politiemacht anders hoor! Beetje beter informeren. Lesje grammatica zou ook niet verkeerd zijn, door hun moet zijn door hen en direspect is oud Nederlands (1852 om precies te zijn). Tegenwoordig heet dat respectloos.
Als er iets geciteerd wordt is het wel zo prettig om het als zodanig aan te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik citeer hier het hof Den Haag, zoals je had kunnen opmaken uit de tekst en de lay out. Hoven plegen nogal eens archaïsch taalgebruik te bezigen. De Feyenoord aanhanger die hier door het hof wordt veroordeeld noemt de politie hier dus wel 'joden'. Let jij een beetje op je typfoutjes en interpunctie?