Is het drinken van koffie,na het avondeten schadelijk.?

je hebt juist lekker gegeten,en gelijk daarna een kop koffie,breekt de koffie de vitamines af?als je deze gelijk na het eten drinkt.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Er zijn altijd mensen die, om mij onduidelijke redenen, zonder enig wetenschappelijk bewijs koffie van allerlei kwalijke eigenschappen betichten.
Als je geen problemen hebt met inslapen is er verder ook geen enkel probleem; geniet van je koffie als er van houdt en laat de zwartkijkers in hun sop gaar koken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het drinken van koffie is altijd schadelijk. Het verhoogt je homocysteïne-nivau, en dat is slecht voor je hart.
Maar laat je vooral je lekkere bakje niet staan hiervoor, op die manier kun je weinig meer eten of drinken.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dat wilde ik ook zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt je inderdaad af waarom er zoveel mensen nog zoveel koffie drinken. Ikzelf begin er niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lust het wel, maar krijg er altijd buikpijn van (weet ik uit een ver verleden). Ik drink het al jaren niet meer. In plaats daarvan drink ik cola... Veeeeeel gezonder natuurlijk.... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus het zal wel thee zijn.
zondag
14 jaar geleden
Wij drinken aktijd thee. Alleen als er visite komt drink ik een kopje koffie mee; mijn man niet.
Ik weet niet wat koffie bij je aandoet, maar als je er melk in doet is dat niet verstandig na de maaltijd. Zuivel tijdens of vlak na maaltijden is namelijk niet gezond. Het kalk van de melk voorkomt de opname van de belangrijke mineralen als ijzer, zink en koper. Een te laag ijzer en kopergehalte kan (sport)prestaties verminderen) en zink speelt een belangrijke rol in je afweer en suikerstofwisseling. Dit wilde ik even kwijt, ik hoop dat je er iets aan hebt, ook al zal het melk niet veel deel uitmaken van het kopje koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen altijd dat je niet kunt slapen als je koffie drinkt. Maar bij mij is het precies omgekeerd: ik kan geen koffie drinken als ik slaap!