wat te doen als je veel naar de wc moet? maar eigenlijk geen mogelijkheid voor is.

is er iets waardoor je minder moet plassen. of dat je het langer kan ophouden. Ik ga over 3 dagen op vakantie en ga met het vliegtuig. maar ik weet altijd dat je lang moet wachten voordat je het vliegtuig instapt. En het vliegtuig blijft ook altijd nog staan op het vliegveld. dus bij elkaar duurt dit zeker een uur 1,5 uur. hoe kan ik dit ophouden dank u.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja inderdaad murphy, Ik ben zelf ook nog wel naar het toilet geweest terwijl je op het vliegtuig wacht.
Snuffel
12 jaar geleden
Wat helpt, is je je er minder druk over maken, want dan ga je erop letten. Of je alweer moet enzo. Als je er niet zo op let, hoef je ook minder. Is mijn ervaring. Ik zit er ook altijd mee.
Snuffel
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een kleine blaas.

Antwoorden (9)

Zo weinig mogelijk drinken. Ook zien dat je je blaas ledigt voor je vertrekt naar de luchthaven. Eenmaal je op het vliegtuig zit, mag je terug zoveel drinken als je wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien drink je teveel. Nou ja ik zeg niet dat veel drinken slecht is maar als je gaat vliegen kun je beter iets minder gaan drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze zijn er maar meestal niet gezond een mens hoort goed te drinken en tuurlijk te kunnen plassen als dat moet.
wil je echt niet plassen. Drink gewoon niks maar je zult zien dat dat niks oplost wan't dorst is erger dan een volle blaas. naast niks drinken kan ik niet echt iets bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ervoor zorgen dat je natuurlijk niet teveel drinkt maar ook niet te weinig. Zorg dat je niet teveel aan plassen denkt, want als je dat lang genoeg denkt dat moet je op een begeven moment ook wel nodig. Zorg ervoor dat je voor die 1,5 uur nog bent geweest en dan denk ik wel dat het gaat lukken om het tot die tijd op te houden. Dus denk maar gewoon aan andere dingen dan plassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vaak is het aan te raden om juist meer te drinken als je blaasproblemen hebt, in het bijzonder bij frequente aandrang. Die aandrang kan namelijk heel goed worden veroorzaakt door geconcentreerde urine, waardoor minder drinken juist een averechts effect heeft.

Het is natuurlijk kort dag maar je zou eens kunnen proberen wat minimaal een liter meer water drinken je het komende etmaal oplevert. Als je blaas door veelvuldig toiletbezoek een te geringe capaciteit heeft gekregen dan moet je het zoeken in zo weinig mogelijk prikkelende stoffen zoals kruiden, koffie en thee. Het lijkt me evengoed wel aan te raden om binnenkort eens met de huisarts te gaan praten over je plasprobleem. Sterkte en een niettemin vast een heel prettige vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een laatste tip; voor je gaat vliegen, neem rustig de tijd voor het plassen. Zorg dat je he-le-maal leeg bent. Als er iets blijft zitten heb je na een half uur alweer het gevoel dat je moet. En verder, niet teveel aan plassen denken. Als je echt heel bang bent, kun je een volwassen luier aan doen. Niet echt hip, maar lekker boeiend, als dat ervoor zorgt dat je ontspannen kunt reizen zou ik het gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wat zoute dropjes eten? Zout houdt vocht vast.

Weet je, ik denk dat de ANGST nergens te kunnen plassen er juist voor zorgt dat je er met je gedachten steeds op gefocust bent.
Koffie en yoghurt kunnen voor extra aandrang zorgen. Vermijdt dat. En kijk maar eens goed om je heen hoeveel wc's er zijn...er zijn ook nog toiletten bij elke vleugel/pier.
gescheiden voor mannen en vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat helpt, is je je er minder druk over maken, want dan ga je erop letten. Of je alweer moet enzo. Als je er niet zo op let, hoef je ook minder. Is mijn ervaring. Ik zit er ook altijd mee.
12 jaar geleden
Er is een blaasontspannend medicijn.
De stofnaam is oxybutinine.
Google of vraag in de apotheek naar de bijsluiter ter informatie.