Waar in je hoofd (hersenen) zit het denken, denk je?

Bij mij iets uit het midden naar links...

Heb je maar één gedachtegang of meerdere onafhankelijke..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De 'hoger ontwikkelde' delen van onze hersenen, dus de delen die bij ons sterker ontwikkeld zijn dan bij eender welke diersoort, bevinden zich vooral in de zogenaamde frontale lob, net achter het voorhoofd.
Natuurlijk speelt er zich van alles in de hersenen af - zowel bewuste als onbewuste processen, verwerking van informatie, waarneming, reflexen, noem maar op - dat je nergens precies de vinger op kunt leggen wat precies waar gebeurt, en daar wordt natuurlijk veel onderzoek naar gedaan, maar het 'hogere' abstracte denken, gebeurt voornamelijk in de frontale kwabben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat mijn denken over heel mijn hersenen is verdeeld, maar ik ervaar het alsof het ergens vlak achter m'n ogen zit. (En heel soms dat het een meter of twee boven m'n bed zweeft.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een meter of twee boven je bed... wat moet je daarvoor op hebben ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van langdurig slecht slapen.
Er zijn mensen (zoals cardioloog Pim van Lommel, bekend van de bijna-dood ervaringen) die veronderstellen dat je bewustzijn zich (deels) buiten je lichaam bevindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die Pim van Lommel is zo grondig onderuitgehaald... van zijn beweringen is werkelijk niets heelgebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het blijft een mooi verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lord of the Rings is ook een heel mooi verhaal, maar ik ga toch echt niet op zoek naar die ring.......;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie verhalen horen thuis op de fictie afdeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie beweert hier nou zelf dat z'n denken soms 2 meter boven z'n bed zweeft? Jij toch? Dan kun jij in je geheel naar de fictie afdeling ;-)