is dit toeval?

2 dagen geleden had mijn vriend mij perongeluk een pets tegen mijn neus aan gegeven en toen kreeg ik een bloedneus, deed geen pijn ofzo, de volgende dag kreeg ik weer een bloedneus onder de douche, en vandaag heb ik er al vier gehad, heeft iemand hier een verklaring voor en\of moet ik naar de huisarts?
( deze vraag is niet eerder gestelt )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk komt het toch van die klap. Een bloedneus die aan blijft houden moet toch even gezien worden door je huisarts.
Als je een bloedneus hebt moet je hem 5 a tien minuten in het zachte gedeelte indrukken. Daarna heel licht je neus snuiten om stolsels te verwijderen.(vergeet niet te ademen door je mond:) ) Meestal moet het dan overgaan. Maar nogmaals zo niet dan toch even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Haha, citaat: (vergeet niet te ademen door je mond:) )
en dat 5 tot 10 minuten ;-))) Maar goed advies hoor, +1

Andere antwoorden (5)

de meest logische verklaring die niet eens zo moeilijk te bedenken is is dat de wond of de opengesprongen ader in jouw neus nog niet helemaal genezen is en open is gegaan doordat jij misschien je neus te hard hebt gesnoten ofzo.
geen reden om je zorgen te maken en je hoeft niet naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou zeker naar huisarts gaan daar de bloedneus te vaak terug komt,waarschijnlijk is er een adertje in de neus geschonden.
fremar
12 jaar geleden
Ik zou even naar de huisarts bellen en de situatie voorleggen,
het hoeft niets te betekenen, misschien is er een vaatje geknapt wat steeds open gaat, maar voor de zekerheid: even de huisarts bellen. Soms kan het wel iets zijn dat behandeling behoeft.
Kristal
12 jaar geleden
ik heb ook zeer veel last van bloedneuzen, als je er pas een gehad hebt, neem dan geen douche van 40 graden
maar neem en koude douche, begin niet te springen gelijk een zot, doe kalm aan, en wind je niet op,
warschijnlijk sta je onder stress
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bloed wordt niet dunner als je onder een warme douche staat hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar een warme douche kan er wel toe leiden dat een gekwetst vaatje weer gaat bloeden.
als het blijft aanhouden, raad ik je aan om naar de huisarts te gaan die zal het dan waarschijnlijk 'dichtbranden' wat erger klinkt dan het is.